خبرگزاری کار ایران

مفتح در اخطارقانون اساسی:

دولت باید تمام تبصره‌ها را در متن موافقتنامه با کشورها بگنجاند

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۴۲۲

در حال حاضر طرف خارجی تبصره موجود در این لایحه را مورد قبول قرار داده است اما دولت باید توجه کند که اینگونه موارد را از همان ابتدا در خود متن توافقنامه بگنجاند که مشکلاتی را ایجاد نکند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه موافقتنامه‌های اولیه در خصوص همکاری با کشورها باید مورد تأیید مجلس قرار بگیرد، گفت: دولت باید تمام تبصره ها را در متن موافقتنامه با کشورها بگنجاند.

به گزارش ایلنا، محمدمهدی مفتح در نشست علنی امروز(سه شنبه) مجلس شورای اسلامی، در اخطار اصل ۷۷ و ۱۳۹ قانون اساسی، گفت: دولت زمانی که با برخی از کشورها مذاکره می کند و متنی را به عنوان موافقتنامه اولیه به داخل کشور می آورد باید مورد تصویب مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این شیوه نگارش عملیاتی و اجرایی نیست اما متأسفانه این موضوع به یک رسم تبدیل شده و دولت هم در مذاکرات به آن توجه نمی کند در بند ۲ ماده ۱۰ این موافقتنامه آمده است که در صورت بروز اختلاف بین دو یا چند مرکز از طریق همکاری‌های دو جانبه این اختلافات حل و فصل شود که این موضوع در حال حاضر مغایر با اصولی است که در قانون اساسی آمده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: در حال حاضر طرف خارجی تبصره موجود در این لایحه را مورد قبول قرار داده است اما دولت باید توجه کند که اینگونه موارد را از همان ابتدا در خود متن توافقنامه بگنجاند که مشکلاتی را ایجاد نکند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز