خبرگزاری کار ایران

فلاحی بابا جان خطاب به وزیر صنعت:

جلوی ثبت معادن ارسباران به نام اقوام و فامیل‌ها را بگیرید

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۸۶۳

وزیر جهاد و کشاورزی نسبت به خرید به موقع و قیمت تمام شده گندم و تولیدات کشاورزی و احیای سد در حال نابودی آرباتان اقدام کند.

نماینده مردم اهر و هریس گفت: از وزیر صنعت و معدن و تجارت تقاضا می‌کنم با توجه به نزدیک بودن همایش سرمایه‌گذاران اهری جلوی تصاحب معادن ارسباران و ثبت آنها به نام اقوام و فامیل‌ها را بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس فلاحی باباجان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با اشاره به مذاکرات ۱ + ۵ و تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشور، گفت: تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان توجه داشته باشند که اجازه یافته‌اند با تدابیر رهبر معظم انقلاب و ملت شریف ایران در خصوص ابهامی که نظام منفعت طلب استکبار در خصوص فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای کشور بوجود آورده بودند مذاکرات روشنگرانه‌ای با آنها داشته باشند.

نماینده مردم اهر و هریس با بیان اینکه طمع‌ورزی غربی‌ها در طول تاریخ همواره تکرار شده است، تصریح کرد: ملت شریف ایران توقع دارند که خطوط قرمزشان که با رنگ خون شهدا آغشته شده است و تنها برای حفظ امنیت سرزمینشان ضرورت دارد، مورد مذاکره قرار نگیرد.

وی با اشاره به برخی مشکلات حوزه‌های انتخابیه خود، افزود: سرمای فروردین ۹۳ محصولات باغداران و کشاورزان منطقه را نابود کرده، به صورتی که از سرزمین به وسعت ارسباران هیچ امکاناتی باقی نمانده است.

فلاحی باباجان با قدردانی از بازدید وزیر مسکن و شهرسازی از جاده مرگبار اهر تبریز گفت: امیدوارم بزودی شاهد سرعت بخشیدن و اتمام خطرناکترین جاده کشور، در سال ۹۳ باشیم.

وی از وزیر آموزش و پرورش خواست سریعا به قول خود عمل نموده و نسبت به پرداخت مطالبات بازنشستگان آموزش و پرورش و اصلاح بیمه آموزش یاران انتقالی توجهی ویژه داشته باشد.

نماینده مردم اهر و هریس گفت: کارگران مخابرات روستایی تقاضا دارند وزیر ارتباطات به صورت ویژه حقوق مسلم آنها را مورد پیگیری قرار داده و اجازه ندهد حقوقی از آنها ضایع شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بازرسان وزارت صنعت و معدن و تجارت چشم به راه احیای حقوق خود بوده و از مدیران دولت تدبیر و امید تقاضای دادرسی دارند، افزود: از وزیر صنعت و معدن و تجارت تقاضا می‌کنم با توجه به نزدیک بودن همایش سرمایه‌گذاران اهری جلوی تصاحب معادن ارسباران و ثبت آنها به نام اقوام و فامیل‌ها را بگیرد.

وی با اشاره به برخی مشکلات مردم منطقه اهر و هریس، اضافه کرد: از وزیر جهاد و کشاورزی درخواست می‌کنم نسبت به خرید به موقع و قیمت تمام شده گندم و تولیدات کشاورزی منطقه و احیای سد در حال نابودی آرباتان اقدام کند و همچنین وزیر ورزش و جوانان نسبت به ادامه ساخت سالن ۵۰۰۰ نفری شهر اهر و احداثچمن مصنوعی و سالن اختصاصی بانوان هریس و احداثسالن ورزشی منطقه سرند اقدامات لازم را انجام دهد.

فلاحی باباجانی گفت: از وزیر کشور و مسکن و شهرسازی تقاضا می‌کنم در حمایت از شهرداران منطقه اهر، هریس، خواجه و کلبانک پرداخت مطالبات آنها در صدور پروانه بدون اخذ بها در جریان زلزله تاسف بار ارسباران اقدامات لازم را داشته باشند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از وزیر نیرو تقاضا دارم در عمل به قرارداد و صورتجلسه امضا شده در خصوص نیروگاه سیکل ترکیبی هریس و شروع به ساخت آن و تامین آب شرب روستاییان بدون آب بخشایش و هریس تلاش خود را داشته باشد.

عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از وزیر بهداشت درخواست می‌کنم نسبت به احداثبیمارستان ویران شده هریس تلاش بیشتری داشته باشد، افزود: از وزیر نفت در خصوص گازرسانی به روستاهای این حوزه انتخابیه تقاضای رسیدگی لازم را دارم و همچنین به رئیس‌جمهور و مدیران منابع طبیعی کشور و محیط زیست اعلام می‌کنم، نگذارید جنگل‌های ارسابران نابود شود و برای جلب رضایت چند نفر سهامدار، امید منطقه ارسباران به ناامیدی تبدیل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز