خبرگزاری کار ایران

آقا محمدی در تذکری شفاهی:

علی رغم دستاوردهای انقلاب امکانات عادلانه توزیع نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۸۴۶

امروز جوانان ما با دستان خالی در مقابل خانواده و فرزندانشان شرمنده‌اند و آزاردهنده‌ترین لحظه موقعی است که در مقابل خواسته‌های ملتمسانه جوانان بیکار و خانواده‌هایشان این چنین قرار می‌گیریم و نمی‌توانیم کاری برای آنان انجام دهیم و هر روز ما اینچنین سخت و رنج‌آور است.

نماینده مردم خرم آباد اظهار داشت: علی‌رغم دستاوردهای بی‌نظیر انقلاب اسلامی در باب سرمایه‌گذاری و رفع محرومیت در کشور فرصت‌ها به صورت یکسان در اختیار همه قرار نگرفته و امکانات عادلانه توزیع نشده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابراهیم آقا محمدی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: چنین روزهایی بود که روحانی در برنامه‌های انتخاباتی خود بیان کرد عدالت به این معناست که برای تمام ایران فرصت یکسان فراهم شود و دولت تدبیر و امید نخواهد گذاشت این همه جوان بیکار در مقابل خانواده و فرزندان شرمنده شوند.

نماینده مردم خرم آباد ادامه داد: در استان یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر جمعیت دارد که بیش از ۵۰۰ هزار نفر آنان بیکار و ۱۶۰ هزار نفر از بیکاران دارای مدرک لیسانس و فوق‌لیسانس هستند، همچنین۴۰ درصد این جمعیت بیکار در مرکز استان و شهرستان خرم‌آباد است و سالیانه بین ۳ تا ۴ درصد مردم استان برای امرار معاش مهاجرت می‌کنند.

وی گفت: علی‌رغم دستاوردهای بی‌نظیر انقلاب اسلامی در باب سرمایه‌گذاری و رفع محرومیت در کشور فرصت‌ها به صورت یکسان در اختیار همه قرار نگرفته و امکانات عادلانه توزیع نشده‌اند.

وی با اشاره به معضل بیکاری در لرستان گفت: امروز جوانان ما با دستان خالی در مقابل خانواده و فرزندانشان شرمنده‌اند و آزاردهنده‌ترین لحظه موقعی است که در مقابل خواسته‌های ملتمسانه جوانان بیکار و خانواده‌هایشان این چنین قرار می‌گیریم و نمی‌توانیم کاری برای آنان انجام دهیم و هر روز ما اینچنین سخت و رنج‌آور است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تا کید کرد: چاره‌این درد به دست دولت و رئیس جمهور است که امیدوارم هر چه زودتر با سفر به استان لرستان اقداماتی صورت گیرد تا در پایان کار نگویید متاسفانه کاری برای این استان نتوانسته‌ایم انجام دهیم.

وی ادامه داد: این در حالی است که آقای روحانی از شخصیت معتدل برخوردار است و در تبلیغات دولت خود را فراجناحی و گفتند چپ و راست برای من فرقی نمی‌کند و از هر دو طیف استفاده کرده و می‌کنم اما فرصت‌طلبان و افراطیون وابسته به احزاب منحله نه به روحانی رای دادند و نه در انتخابات شرکت کردند و به گفته خودشان دولت روحانی به عنوان شکم اجاره ای می نامند و اقدام به ارزش‌زدایی به نام دولت می‌کنند و با برکناری نیروهای ارزشی عناصر مسئله‌دار را در مسئولیت‌ها می‌گذارند.

آقا محمدی عنوان کرد: در برخی استان‌ها و شهرها مثل ماورای فرهنگ و سیاست در یک دکان کله‌پزی تصمیم‌گیری می‌شود و خرم‌آباد به‌عنوان یکی از ۲۰ شهر آلوده جهان معرفی شد که ریاست سازمان محیط‌زیست باید به علاج این واقعه اقدام کند.

وی گفت: از معاونت مدیریت و منابع انسانی رئیس جمهور می‌خواهم قبول‌شدگان استانداری لرستان بیش از این بلاتکلیف نگذارند و دولت به وضعیت حقوق نامناسب معلمان رسیدگی کرده و حقوق آنها و حقوق کارکنان سایر وزارتخانه‌ها متناسب و به وضعیت آنها رسیدگی کنند.

آقا محمدی به توافق هسته‌ای ایران با ۱ + ۵ در ژنو اشاره کرد و گفت: این موضوع مهمترین مسئله کشور است که با تشکر از زحمات تیم مذاکره‌کنندگان و حمایت از نفس مبارزه بر پایه اخبار منتشره بعد از توافق ژنو صنعت هسته‌ای در تمام سایت‌های ما تعطیل شده است.

وی ادامه داد: بر اثر تعطیل نیمی از نطنز و سه چهارم فردو توافق شد، بازرسی جاسوسان سیا در قالب آژانس از مذاکره هسته‌ای به صورت سابقه پذیرفته شد که حتی نفس کشیدن ما هم برای آنها قابل کنترل می‌باشد همچنین تغییر ماهیت رآکتور آب سنگین اراک و بی‌خاصیت شدن آن پذیرفته شد و چگونگی غنی‌سازی که براساس معاهده ان‌پی‌تی حق ماست هنوز پرده ابهام است و بجای آن حق دسترسی به اورانیوم پذیرفته شده است.

نماینده مردم لرستان افزود: پروتکل الحاقی که امری اختیاری به شکلی تحقیرآمیز جزو الزامات توافق ژنو لحاظ شده و تیم مذاکره‌کننده بجای مجلس متعهد به پذیرش آن شده در صورتی که این موضوع از حقوق مجلس می‌باشد.

وی با بیان این که طرف غربی به هیچکدام از تعهدات خود عمل نکرده است تصریح کرد: ۴ میلیون و ۲۰۰ دلاری از پول ایران بایستی آزاد می‌شد صرفا در چرخه بانک‌های غربی و تحریمی جابجا شده و هیچ دلاری آزاد شده است و در اختیار کشورمان قرار نگرفته است.

آقا محمدی تصریح کرد: به تحریم، بیمه، کشتیرانی و بانک‌ها خلاف توافق اخذ نشده و در زمینه آزاد شدن قطعات هواپیما اقدامی صورت نگرفت و درخصوص ۹ میلیارد دلار از پول کشور برای خرید مواد غذایی و دارویی مورد خاصی گزارش نشده است.

وی افزود: علیرغم اینکه امتیاز نیمه نخست به نفع غرب بوده و نهایت عهدشکنی و بداخلاقی روانه داشته اما در دوره اخیر در مذاکرات وین گستاخانه خواستار برچیده شدن تمام سانتریفیوژهای فردو و تقلیل سانتریفیوژهای کنونی به چند هزار و همچنین محدود کردن برد موشک بالستیک و برچیدن آب سنگین اراک و خلاصه در حقیقت سلاح کامل ما شدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارحی مجلس با بیان این که آمریکا از انقلاب اسلامی سیلی محکمی خورده است افزود: آمریکا خود را بازنده تحقیر شده فرض می‌کند اکنون می‌خواهد انتقام گرفته و تحقیر کند اما مطمئناً باز آمریکا از ملت خداجو و رهبری سیلی خواهد خورد.

وی تا کید کرد: ما به طمع لقمه غربی‌ها که حتی با تعطیل شدن فعالیت‌های هسته‌ای حقمان را نخواهند خدا را از دست نمی‌دهیم و عزت و اقتدار و افتخار خود را معامله نخواهیم کرد.

آقا محمدی عنوان کرد: در چنین شرایطی نباید با ایجاد جو خفقان سازمانی علی منتقدین و راه ندادن آنها به رسانه ملی به سنگین شدن وزنه به نفع رقیب متکبر و طماع و بدخواه کمک کرد بر این اساس بگذارید مردم در جریان زورگویی‌ها و زیاده‌خواهی‌های دشمنان قرار بگیرند و به کمک شما بیایند.

نماینده مردم خرم آباد گفت: حرف زدن به زبانی خاصی امتیاز و افتخار نیست بلکه افتخار و امتیاز آن است که با منطق و شجاعت حق ملت ایران را پاس بداریم همانطور که دکتر فاطمی در قضیه ملی شدن نفت در سازمان ملل حاضر نشد به غیر از زبان ملی خود سخن بگوید در صورتی که حرف زدن در آن روز به زبان خارجی پوز و پرستیژ داشت.

وی اظهار داشت: امروز گارسون‌های جهان سومی دستورالعمل‌های آمریکا و اروپا به زبان خارجی حرف می‌زنند این در حالی است که آنها ادعای دلاور بودن دارند چه در زمان انقلاب به تظاهرات خیابانی هم نیامده و در دوران دفاع مقدس باروت را از فاصله دو هزار کیلومتری استشمام نکردند اگر می خواهند می توانند اکنون در مقابل زیاده‌خواهی دشمن بمانند و دلاوری خود را ثابت کنند بر این اساس اگر شما دلاورانه ایستادید دلواپسی‌ها رفع خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز