خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران نساجی مازندران در مقابل مجلس

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۰۳۳

بیش از ۱۰۰نفر از کارگران نساجی مازندران در اعتراض به ۳۰ ماده بی‌حقوقی و تعطیلی این واحد تولیدی امروز(یک‌شنبه ۱۴ اردیبهشت) مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی تجمع کردند

۱۰۰ نفر از کارگران بازنشسته نساجی مازندران در اعتراض به ۴ سال بی حقوقی و ۱۵۰ نفر از بازرسان سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در اعتراض به تبدیل عضویت آنها از قرارداد معین به شرکتی در مقابل مجلس تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بیش از ۱۰۰نفر از کارگران بازنشسته نساجی مازندران در اعتراض به بیش از ۴ سال بی حقوقی امروز مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند و خواستار دیدار با نمایندگان مازندران شدند اما تا کنون موفق به این دیدار نشده اند.

همچنین حدود ۱۵۰نفر از بازرسان سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنند گان سراسر کشور در اعتراض به تصمیم اخیر وزارت صنعت معدن وتجارت در خصوص تغیر تبدیل وضعیت استخدامیشان از قرار داد معین به شرکتی صبح امروز در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

یکی از بازرسان معترض حاضر در تجمع درباره دلایل تجمع امروزشان به خبر نگار ایلنا ابراز کرد: وزارت صنعت معدن و تجارت برای نظارت بر قیمت‌ها و تنظیم بازار کشور بیش از ۳۵۰۰ هزار نیروی قرار داد معین در سراسر کشور دارد که در تاریخ یازدهم فروردین سال جاری این وزارت خانه در نامه‌ای به سازمان حمایت از مصرف کنندگان دستور داد وضعیت استخدامی همه این بازرسان به حالت شرکتی بازگرداند.

وی با بیان اینکه نمایندگان عضو فراکسیون کاگری مجلس پیگیر وضعیت آنها هستند گفت: علیرضا محجوب، نادر قاضی پور و سایر اعضای فراکسیون کارگری همه روزه پیگیر وضعیت بازرسان هستند و از طریق نمایندگانی که بازرسان مشخص کرده اند با نمایندگان مجلس در خصوص آخرین وضعیتمان بحثو گفت و گو می کنند اقدامات لازم را انجام می دهند. گفتنی است در قرارداد این کارمندان از عبارت قرارداد کار معین(مشخص) استفاده شده است که مغایر قانون است به همین خاطر وزارت صنعت معدن تصمیم گرفته است آن‌ها را تبدیل به نیروهای شرکتی کند که آن‌ها نسبت به این اقدام معترض هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز