خبرگزاری کار ایران

باهنردر همایش روز ملی مهندس:

اقتصاد مقاومتی سیاست راهبردی جامعه مهندسی کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۵۶۱

سیاست راهبردی جامعه مهندسی کشور می‌تواند ظرفیت عظیم خلاقیت و نوآوری، سازندگی، توسعه و اقتدار و رفاه را به دنبال آورده و شعار «ما می‌توانیم» را محقق کند.

نائب رئیس مجلس اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی سیاست راهبردی جامعه مهندسی کشور است و برنامه‌های ما در همین راستا تنظیم می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمدرضا باهنر در مراسم گرامیداشت روز ملی مهندسی که در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از بدو پیروزی انقلاب تاکنون با تحریم‌های ناشی از مشی استکبارستیزی روبه‌رو بوده و استقامت در این راه منجر به خودباوری، شکوفایی و بالندگی استعدادهای این ملت قهرمان شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: روزی که استکبار و اعیادی آن با تمام توان در مقابل انقلاب اسلامی ایران نماد جهانی پیروزی حق بر باطل به پا خواست غافل از آن بود که تحمیل جنگ زمینه‌ساز استعدادهای متخصصان ایرانی خواهد شد.

رییس ستاد بزرگداشت روز ملی مهندسی ادامه داد: در راستای پاسداشت جایگاه ملی این قشر پویا و سرنوشت‌ساز پنجم اسفندماه در تقدیم رسمی کشور به نام روز ملی مهندسی تعیین شده تا فرصتی برای معرفی جایگاه رفیع اعضای این حوزه به وجود بیاید. بر این باوریم که روز مهندسی هنگامی مایه افتخار و مباهات است که مرجعیت جامعه مهندسان در وادی تخصص‌های مرتبط و جایگاه رفیع خود قرار گیرد و به تمامی وظایف خویش عمل کرده و به تمام تقاضا‌ها و نیازهای مهندسان پاسخگو باشد.

باهنر گفت: در صورتی چنین روزی تحقق خواهد یافت که برای به وجود آمدن تمامی استعدادهای آحاد و تشکل‌های مهندسان با جامعیت تمام و وسعت نظر برنامه‌ریزی شود. در این راستا ستادی متشکل از نظام‌های قانونی مهندسان، جامعه اسلامی مهندسین، بسیج مهندسین و دیگر نهادهای علمی، تحقیقاتی و پژوهشی مرتبط تشکیل و دبیرخانه اجرایی آن شروع به فعالیت می‌کند.

او با تبریک روز ملی مهندسی ادامه داد: جامعه مهندسی بیش از ۱۴۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است و امروز با بیش از یک میلیون دانش‌آموخته در رشته‌های مهندسی در کشور مواجه است. به دلیل تنوع بسیار رشته‌های مهندسی اگرچه بخشی از آن‌ها در سه نظام مهندسی، ساختمان، کشاورزی و معدن قانونی نظاممند شده‌اند و خدمات زیادی را انجام داده‌اند اما بسیاری از رشته‌های مهندسی از جمله رشته‌های وابسته به صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، فولاد، خودروسازی، نیرو، آب و فن‌آوری‌های نو هم‌چون هوافضا، هسته‌ای و نانو، آی‌تی و آی‌سی‌تی و انجمن‌های علمی موجود، موجودیت قانونی نظاممند و منسجمی را ندارد.

باهنر، گفت: جامعه اسلامی مهندسین و بسیج مهندسی کشور در سال جاری برای اولین‌بار تلاش کرده است از تمامی عناصر و متولیان بخش مهندسی کشور عموما غیردولتی‌ها ستادی تشکیل داده و این همایش را برگزار کند تا ان‌شاءالله بتوانیم به یک نظام قانونمند، جامع و فراگیر دست پیدا کنیم که تلاش‌های مطالعاتی آن در مراکز تحقیقاتی آغاز شده است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه نسبت به سامان دادن نظام مهندسی کشور با همکاری دولت و مجلس اشاره کرد و گفت: امیدواریم نظام‌نامه جامعی در این زمینه فراهم شود که اقتصاد مقاومتی که امروز با ابلاغ رهبر معظم انقلاب بایستی در راس برنامه‌های کاری کشور قرار گیرد سیاست راهبردی جامعه مهندسی کشور است که می‌تواند ظرفیت عظیم خلاقیت و نوآوری، سازندگی، توسعه و اقتدار و رفاه را به دنبال آورده و شعار «ما می‌توانیم» را محقق کند. بنابراین امیدواریم در دهه پیشرفت و عدالت نظام مهندسی کشور و جامعه عظیم مهندسان بتوانند به عنوان سرداران سازندگی در این جبهه نقش ویژه خود را به نقش احسن وجه عملیاتی کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز