خبرگزاری کار ایران

نماینده هیات پارلمانی سنگال:

در طول تاریخ گروههای مختلفی چشم طمع به قدس داشته‌اند

کد خبر : ۱۴۷۱۳۳

بسیاری از کشورهای عربی نیازمند‌ند تا زبان عربی در آن‌ها آموزش داده شود تا از این طریق زبان اسلام گسترش یابد.

نماینده مردم سنگال در نهمین کنفرانس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاریهای اسلامی با بیان اینکه سنگال ۱۴ میلیون جمعیت دارد، اظهار کرد: ۸۷درصد از جمعیت سنگال مسلمان هستند و همچنین از یک میلیارد نفری که در افریقا زندگی می‌کنند، یک سوم مسلمان هستند که باید از ظرفیت در جهت همبستگی و همکاری مسلمانان دنیا استفاده کرد.

به گزارش خبرنگارایلنا، وی با اشاره به مشکلات موجود در کشور افریقایی میانی عنوان کرد: نباید راه حل بحران را به دست اروپایی‌ها بدهیم که آن‌ها مسلمانان را بکشند وخود کشورهای اسلامی باید در مورد مسلمانان تصمیم بگیرند امیدواریم خداوند به رنج ما پایان بخشد.

وی با موثر خواندن کنفرانس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی اظهار کرد: این اتحادیه باید روابط بین پارلمان‌ها را موثر‌تر و گسترده‌تر کند و باید دیدارهای مختلف بین نمایندگان پارلمانهای کشورهای اسلامی انجام شود.

وی با اشاره به پیشنهاد نماینده عمان مبنی براینکه زبان عربی در کشورهای غیر عربی آموزش داده شود، عنوان کرد: بسیاری از کشورهای عربی نیازمند‌ند تا زبان عربی در آن‌ها آموزش داده شود تا از این طریق زبان اسلام گسترش یابد.

نماینده هیات پارلمانی سنگال با بیان اینکه آرمان فلسطین آرمان امت اسلام است، گفت: این مشکل که یکی از مشکلات اصلی جهان اسلام است باید رفع شود و قدس که یکی از قدیمی‌ترین شهرهای دنیا است و با توجه به موقعیت جغرافیایی‌اش گروههای مختلفی چشم طمع به آن داشته‌اند و اکنون نیزدردست اسرائیل است باید آزاد شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز