خبرگزاری کار ایران

وزارت نفت مکلف شد؛

تامین ۵۰۰ هزار تن قیر رایگان برای روکش راههای روستایی

کد خبر : ۱۴۶۴۰۴

وزارت نفت موظف است از طریق شرکت دولتی تابعه ذی ربط معادل ارزش ریالی ۵۰۰ هزار تن قیر رایگان تا سقف ۶ هزار میلیارد ریال را جهت روکش آسفالت و آسفالت راههای روستایی فاقد آسفالت در اختیار شرکت تابعه ذی ربط وزارت راه و شهرسازی قرار دهد.

با موافقت نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت تامین نظر شورای نگهبان وزارت نفت مکلف به تامین ۵۰۰ هزار تن قیر رایگان برای روکش آسفالت راههای روستایی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در نشست علنی امروز مجلس در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق مجلس درباره لایحه بودجه ۹۳ کل کشور برای تامین نظر شورای نگهبان با ۱۳۶ رای موافق، ۷ رای مخالف و ۷ رای ممتنع با اصلاح بند ک تبصره ۲ موافقت کردند که براساس آن عبارت پس از واریز به خزانه تا سقف ۱۵ هزار میلیارد ریال بعد از عبارت به عنوان عوارض اضافه شد.

براساس موافقت نمایندگان بند ک تبصره ۲ به شرح ذیل اصلاح شد:

وزارت نفت از طریق شرکت دولتی تابعه ذیربط، مکلف است نسبت به نوسازی و توسعه شبکه خطوط لوله انتقال نفت خام و میعانات گازی و فرآورده‌های نفتی و تأمین منابع مالی سهم دولت در توسعه پالایشگاهها و زیرساخت‌های تأمین، ذخیره‌سازی و توزیع فرآورده‌ها اقدام و منابع مورد نیاز را از محل افزایش پنج درصد(۵%) قیمت هر لیتر فرآورده‌های نفتی به‌عنوان عوارض پس از واریز به خزانه تا سقف ۱۵ هزار میلیارد ریال و صددرصد(۱۰۰%) برای موارد مذکور تأمین نماید. درآمد مذکور جزء درآمد شرکت محسوب نمی‌گردد و معاف از مالیات است و ۱۰۰ درصد آن برای موارد مذکور به مصرف می‌رسد.

همچنین نمایندگان با ۱۶۶ رای موافق، ‌۱ رای مخالف و ۴ رای ممتنع با اصلاح بند الحاقی ۵ به تبصره ۲ موافقت کردند.

براساس موافقت نمایندگان بند الحاقی ۵ به تبصره ۲ به شرح ذیل اصلاح شد: وزارت نفت موظف است از طریق شرکت دولتی تابعه ذی ربط معادل ارزش ریالی ۵۰۰ هزار تن قیر رایگان تا سقف ۶ هزار میلیارد ریال را جهت روکش آسفالت و آسفالت راههای روستایی فاقد آسفالت در اختیار شرکت تابعه ذی ربط وزارت راه و شهرسازی قرار دهد.

همچنین نمایندگان برای تأمین نظر شورای نگهبان با ۱۵۳ رأی موافق، ۳ رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع ۲۰۰ نماینده حاضر با بند الحاقی ۱ به تبصره ۲ در صحن موافقت کردند که بر اساس آن عبارت سنگواره‌ای فسیلی جایگزین کلمه فسیلی در بند الحاقی یک شد.

براساس بند الحاقی ۱ به تبصره ۲ لایحه بودجه سال ۹۳ دولت موظف است در ازای برقی کردن چاههای کشاورزی با منابع انرژی نوین از جمله انرژی خورشیدی به جای استفاده از سوختهای " سنگواره ای(فسیلی) "(نفت گاز) مبلغ معادل پرداختی بابت یارانه سوخت را به شرکتهای تولیدی برق از جمله خورشیدی پرداخت نماید و تجهیزات مربوطه را به کشاورزان تحویل دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز