خبرگزاری کار ایران

رییس‌مجلس در نشست خبری: / ۵ /

مجلس مذاکرات هسته‌ای را رصد می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۸۶۸

وقتی آن‌ها می‌گویند همه گزینه‌ها روی میز است، این قطعاً یک حر ف بی‌حساب است و مهم برای آن‌ها این است که همبستگی کشور برای دفاع از منافع ملی صفر شود.

رییس‌مجلس شورای اسلامی در پاسخ به یکی دیگر از سوالات خبرنگاران مبنی بر اینکه ایا مجلس در جریان جزئیات مذاکرات هسته‌ای ایران قرار دارد یا خیر؟ گفت: مجلس قطعاً این موضوعات را رصد می‌کند وتا آنجا که لازم است از حقوق ملت دفاع می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی لاریجانی در ادامه نشست خبری امروز با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا علی رغم اصل ۴۵ قانون اساسی در سنوات بودجه ردیف درآمدی انفال نداریم، با بیان اینکه منابع نفت و گاز و کشور همانند انفال هستند، گفت: عنوان خیلی مهم نیست و مهم این است که بدانیم که از این ظرفیت برای اداره کشور استفاده می‌شود.

لاریجانی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اقدامات مداخله جویانه آمریکایی‌ها نسبت به اوضاع داخلی ایران و موضع مجلس نسبت به پذیرش پروتکل الحاقی گفت: حرفهایی که آمریکایی‌ها بیان می‌کنند مصرف داخلی دارند؛ و بعضی اوقات سطح این گونه اظهار نظر‌ها آن قدر پایین است که لزومی ندارد به آن‌ها پرداخته شود، اما آنچه که مهم است این است که ما منافع ملی کشورمان را در بهترین شرایط به پیش ببریم.

وی هم چنین با بیان اینکه بعضی کشورهای منطقه بدشان نمی‌آید که این مذاکرات قطع شود؛ گفت: ضمن اینکه باید از منافع ملی دفاع کرد؛ باید مراقب این شطینت‌ها هم باشیم و در مورد پرو تکل نیز وقت زیادی باقی است. برای اینکه ببینیم آن‌ها در مسیر کارشان چه قدر درست عمل می‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد درخواست آمریکای‌ها برای رفع حصر موسوی و کروبی و مداخله آنان درامور داخلی کشور و موضع وزارت خارجه ایران در مورد مسئله موشکی، گفت: ان‌ها حق دخالت در امور داخلی ما را ندارند و در مسئله موشکی قبلاً به آن‌ها پاسخ داده شده بود. وقتی آن‌ها می‌گویند همه گزینه‌ها روی میز است، این قطعاً یک حر ف بی‌حساب است و مهم برای آن‌ها این است که همبستگی کشور برای دفاع از منافع ملی صفر شود.

لاریجانی درپاسخ به یکی دیگر از سوالات خبرنگاران مبنی بر اینکه ایا مجلس در جریان جزئیات مذاکرات هسته‌ای ایران قرار دارد یا خیر؟ گفت: مجلس قطعاً این موضوعات را رصد می‌کند وتا آنجا که لازم است از حقوق ملت دفاع می‌کنیم و مجلس نظارت لازم را به این موضوع دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه علی رغم موفقیت دولت جدید در سیاست خارجی آیا مجلس همچنین این سیاست را ادامه خواهد داد یا خیر؛ سیاست پارلمانی را مکمل سیاست خارجی دانست و گفت: دیپلماسی پارلمانی حتی قبل از اینکه این گرفتاری‌ها به وجود بیاید وجود داشته و این یک ظرفیت جدیدی است که می‌توان از آن استفاده کرد و با توجه به اینکه دیپلماسی پارلمانی نسبت به دیپلماسی خارجی یک جنبه مکمل دارد در حال حاضر هم‌‌ همان وضعیت به قوت خود باقی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز