خبرگزاری کار ایران

حمیدرضا عزیزی در تذکر آیین نامه‌ای؛

ممنوعیت اشتغال بازنشستگان در مشاغل اجرایی و ستادی خلاف قانون اساسی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۰۶۳

به کارگیری افرادی که در اجرای قوانین و مقررات بازخرید و بازنشسته می شوند ممنوع است اما استثنا هم در این مورد وجود دارد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به بند ب ماده ۶۵ قانون برنامه پنجم توسعه گفت: مقامات یعنی استانداران، وزرا و همچنین هیات علمی و ایثارگران از اشتغال در مشاغل ستادی و اجرایی مستثنی شده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا‏، حمیدرضا عزیزی فارسانی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در اخطار اصول ۱۳۸،۵۷ و ۷۲ قانون اساسی در جریان بررسی طرح دوفوریتی ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در مشاغل اجرایی و ستادی گفت: براساس اصل ۱۳۸ قانون اساسی، آیین نامه‌ها و مصوبات کمیسیون‌ها ضمن ابلاغ برای اجرا به اطلاع رئیس مجلس شورای اسلامی می‌رسد و در صورتی که این مصوبات را خلاف قوانین می داند با ذکر دلیل برای تجدیدنظر به هیات وزیران ارسال می کند.

نماینده مردم اردل، فارسان و کوهرنگ در مجلس نهم با بیان اینکه ممنوعیت اشتغال بازنشستگان در مشاغل اجرایی و ستادی خلاف قانون اساسی است، افزود: اگر رئیس مجلس شورای اسلامی این مصوبات را خلاف قانون دید باید آن را به دولت ارجاع دهد و این وظیفه مجلس نیست.

وی ابراز داشت: ضمن اینکه براساس اصل ۵۷ قانون اساسی قوا از یکدیگر مستقل هستند و براساس اصل ۷۲ قانون اساسی نیز مصوبات مجلس نباید مخالف شرع و قانون اساسی باشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: همچنین بر اساس بند ب ماده ۶۵ قانون برنامه پنجم توسعه به کارگیری افرادی که در اجرای قوانین و مقررات بازخرید و بازنشسته می شوند ممنوع است، اما نکته مهم در بند مذکور این است که مقامات یعنی استانداران، وزرا و همچنین هیات علمی و ایثارگران از اشتغال در مشاغل ستادی و اجرایی مستثنی شده اند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان با بیان اینکه البته به برخی از مقامات کشور برای اشتغال بازنشستگان در مشاغل اجرایی انتقاد داریم، تصریح کرد: اما واقعیت این است که مدام شعار می دهیم سوءمدیریت باعثشرایط اقتصادی کشور شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز