خبرگزاری کار ایران

جلالی در پاسخ به ایلنا: / ۲ /

بودجه مرکز پژوهش‌ها کفاف تنقیح قوانین را نمی‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۷۵

باید توجه کرد برای حل مسئله حصر باید این موضوع کمتر رسانه‌ای شود و فکر می‌کنم که مسئولان عالی کشور در شورای عالی امنیت ملی هم در حال بررسی این مسئله هستند و همه باید به آن‌ها اعتماد کنیم و در یک فضای غیر رسانه‌ای منتظر حل این مسئله باشیم.

رییس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی گفت: تنقیح قوانین جزو اولویت‌های ما است که برای انجام آن نیاز به کاری بزرگ است که بودجه مرکز پژوهش‌ها کفایت آن را نمی‌دهد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، کاظم جلالی در ادامه نشست خبری صبح امروز ادامه داد: کار اصلی بر روی بحثقانون صدا و سیما در مرکز پژوهش‌ها انجام شد و اکنون نیز در کمیسیون مربوطه در حال بررسی است.
وی درخصوص مشکلات خصوصی‌سازی باشگاه‌های ورزشی نیز گفت: نظام جامع باشگاه‌داری کشور تهیه شده است و امیدواریم با تصویب در صحن علنی مجلس مشکلات فعلی باشگاه‌ها و همچنین موانع خصوصی سازی آن‌ها حل شود.
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در پاسخ به این سؤال که مجلس و فراکسیون رهروان ولایت برای مسئله رفع حصر آقای کروبی و موسوی اراده‌ای دارد یا خیر گفت: طبیعی است که همه ما به سمت وحدت ملی و استحکام سرمایه‌های ملی حرکت کنیم، اما به هر حال در فتنه ۸۸ آسیب جدی به کشور وارد آمد و مسئولان آن نیز باید تبعات آن را بپردازند، اما باید توجه کرد برای حل این مسئله باید این موضوع کمتر رسانه‌ای شود و فکر می‌کنم که مسئولان عالی کشور در شورای عالی امنیت ملی هم در حال بررسی این مسئله هستند و همه باید به آن‌ها اعتماد کنیم و در یک فضای غیر رسانه‌ای منتظر حل این مسئله باشیم.
جلالی در پاسخ به سؤال خبرنگار ایلنا درخصوص مطالعات صورت گرفته برای کاهش و تنقیح قوانین و مقایسه آن با سایر کشور‌ها گفت: در طول ۱۰۵ سالی که از نظام پارلمانی ایران می‌گذرد هجم قوانین بسیار زیاد شده است و تنقیح آن‌ها جزو اولویت‌های ما است که البته قوانین جدیدی که تصویب می‌شود به نوعی قوانین گذشته را نیز تنقیح می‌کند.
وی ادامه داد: برای یک اقدام جدی و حل این معضل نیاز به کاری بزرگ است که بودجه مرکز پژوهش‌ها کفایت آن را نمی‌دهد و در سال گذشته از مقدار بودجه خود حدود ۷۰ درصد برآورده شد.
جلالی افزود: برای مطالعه و مقایسه قوانین و نظام پارلمانی ایران با سایر کشور‌ها وزارت خارجه می‌تواند کمک‌های بسیار خوبی به ما داشته باشد زیرا مرکز پژوهش‌ها نمی‌تواند به شکل می‌دانی هیئت‌هایی را به سایر کشور‌ها بفرستد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز