خبرگزاری کار ایران

حقیقت پور در جمع خبرنگاران:

کمیسیون امنیت ملی بیشترین حمایت را از تیم مذاکره کننده می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۰۸۶

آمریکا تاکنون نشان داده که قابل اعتماد نیست و هرچند ما دعوایی با کشور آمریکا نداریم و معتقدیم که آمریکا ضمن جبران خسارت‌های پیش آمده باید در سیاست‌های خود تغییری اساسی ایجاد کند.

عضو هیئت رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام کرد که این کمیسیون به هیئت مذاکره کننده هسته‌ای اعتماد کامل دارد و بیشترین حمایت را از آن‌ها می‌کند.

منصور حقیقت‌پور در حاشیه مراسم روز ۱۳ آبان در جمع خبرنگاران بیان اینکه تظاهرات امروز دستمایه خیلی خوبی برای مذاکرات هسته‌ای خواهد بود، گفت: این تظاهرات رویکرد مردم ایران را نسبت به آمریکا نشان می‌دهد و تا وقتی که آمریکا حقوق ما را به رسمیت نشناسد و نسبت به مسائل تاریخی که بین هردو کشور وجود دارد معذرت خواهی نکند چنین مواضعی تکرار خواهند شد.
وی افزود: آمریکا تاکنون نشان داده که قابل اعتماد نیست و هرچند ما دعوایی با کشور آمریکا نداریم و معتقدیم که آمریکا ضمن جبران خسارت‌های پیش آمده باید در سیاست‌های خود تغییری اساسی ایجاد کند.

نماینده مردم اردبیل با اشاره به خسارت‌هایی که مردم ایران در کودتای ۲۸ مرداد متحمل شده‌اند، تصریح کرد: ‌ مجلس شورای اسلامی قانونی تصویب کرده است که وزارت خارجه خسارت مادی و معنوی ۲۸ مرداد را محاسبه کند و آمریکا را تعقیب حقوقی خواهد کرد تا بتوانیم خسارت مردم ایران را از آن‌ها بگیریم.

حقیقت‌پور با اشاره به سخن رهبر انقلاب مبنی بر اینکه نباید گروه مذاکره کننده را تضعیف کرد، گفت: ما به آن‌ها اعتماد داریم و در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بیشترین حمایت را از وزیر خارجه و گروه مذاکره کننده می‌کنیم و از آن‌ها می‌خواهیم که همچون گذشته بر اصول خود محکم بایستند و همانطور که مقام معظم رهبری اعلام کردند اعتماد کامل به آن‌ها داریم و دعا می‌کنیم به هدف برسند و اگر هم به هدف برسند دل مردم و رهبر انقلاب را شاد خواهند کرد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اذعان داشت: ما به هیچ وجه به گروه دیپلمات مذاکره کننده در خصوص مسائل هسته‌ای بی‌اعتماد نیستیم، ولی در عین حال که به آنها اعتماد کامل داریم بر آن‌ها ناظریم و مراقبت لازم را خواهیم کرد که عدولی از دستاوردهای هسته‌ای نداشته باشند و خطوط قرمز نظام را در نظر بگیرند.

وی با بیان اینکه‌‌ همان ذلتی که در سال۵۸ در سفارت آمریکا به وجود آمد امروز نیز در حال تکرار است، خاطرنشان کرد: بسیاری از ساده لوح‌ها احساس می‌کنند که اگر به دنبال تنزیل و برقراری رابطه با آمریکا باشند مسائل و مشکلات حل خواهد شد.

نماینده مردم اردبیل افزود: ما معتقدیم که تا زمانی در سیاست‌های آمریکا تحول جدی صورت نگرفته باشد و تا وقتی آمریکایی‌ها نسبت به گذشته خود تغییر موضع ندهند و از جمهوری اسلامی معذرت خواهی نکند و تا زمانی که هزینهٔ بیش از ۶۰ سال تعدی و تجاوز به حقوق مردم ایران را پرداخت نکند دلبستن به برقراری ارتباط با آمریکا ساده لوحانه است، ولی در عین حال همانطور که مقام معظم رهبری از هیئت دیپلماتیک ایران حمایت کردند ما نیز حمایت می‌کنیم دعا می‌کنیم که این هیئت به اهداف خود برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز