خبرگزاری کار ایران

ظریف به کمیسیون امنیت ملی رفت؛

در مورد تعلیق غنی سازی توافقی نکرده ایم

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۸۶۰

ظریف توضیح داد که وزارت خارجه در حوزه کاری خود در مسیر سازنده و دیپلماسی اقدامات خود را قاطع و محکم انجام داده ‌است و با هیچ کشوری تعارف ندارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از برگزاری جلسه این کمیسیون با حضور وزیر امور خارجه تشکیل شد.
حسین نقوی حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، در خصوص جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در ابندای جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی رئیس کمیسیون ۱۳ آبان را روز مبارزه با استکبار جهانی و روزی عزتمند برای ملت ایران، سالگرد تبعید حضرت امام(ره) به علت اعتراض ایشان به لایحه کاپیتولاسیون و روز دانش‌آموز عنوان کرد و گفت که بیانات امروز مقام معظم رهبری، راهگشای ملت ایران است.
وی افزود: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از آحاد مردم به ویژه دانشجویان، دانش‌آموزان، فرهنگیان و اساتید فرهیخته دعوت کرد که با تمام توان در مراسم حماسی مبارزه با استکبار جهانی حضور پیدا کنند.
این نماینده مجلس گفت: در جلسه امروز کمیسیون، ظریف وزیر امور خارجه در جلسه حضور یافت تا به سؤال نمایندگان پاسخ دهد.
وی تصریح کرد: کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و کلات سؤال کرد که مواضع غیرقابل قبول آقای ظریف در موضع هولوکاست بر چه مبنایی صورت گرفته است و ظریف پاسخ داد که بنده اعتقاد دارم به جای پرداختن به اصل موضوع، این سؤال را باید مطرح کنیم که اگر عده‌ای در جنگ جهانی دوم کشته شده‌اند، مردم مظلوم فلسطین و مسلمانان باید هزینه آن را بپردازند، چرا فلسطینی‌های مسلمان باید آواره و کشته شوند، در حالی که جنایات مذکور در اروپا و به دست خود اروپایی‌‌ها رخ داده است و پس از توضیحات وزیر امور خارجه، کریمی قدوسی گفت که از پاسخ‌ها قانع نشد.
نقوی حسینی اضافه کرد: سؤال دوم کریمی قدوسی این بود که چرا ظریف رئیس ‌جمهور را تشویق و ترغیب کرده که با اوباما تماس تلفنی داشته باشد و پاسخ تلفن اوباما را بدهد، در پاسخ ظریف گفت بنده و آقای دکتر روحانی خلاف نظر مقام معظم رهبری عمل نکرده و نمی‌کنیم و کریمی قدوسی در پایان گفت که از پاسخ‌ها قانع نشده است.
وی گفت: سؤال بعدی از وزیر امور خارجه را مقتدایی نماینده اصفهان مطرح کرد مبنی بر اینکه نگاه جنابعالی به منافع ملی کشور دولت ملت است یا بر محور تعریف جدید از منافع ملی؟ و ظریف گفت که بنده در کتاب خودم هم گفتم که نگاه اینجانب مبتنی بر منافع ملی مبتنی بر منافع قدرت در شرایط کنونی جهان است و بر همین اساس حرکت می‌کنیم.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه بیان داشت: سؤال چهارم مجددا از سوی کریمی قدوسی مطرح شد مبنی بر اینکه نظر وزیر خارجه نسبت به تعلیق غنی‌سازی در بحث۱ + ۵ چیست و وزیر خارجه گفت که به هیچ وجه راجع به تعلیق غنی‌سازی توافق نکرده‌ایم و کذب محض است و کریمی قدوسی باز هم از پاسخ وزیر قانع نشد.
نماینده ورامین گفت: در ادامه این جلسه شهریاری نماینده زاهدان از وزیر خارجه سؤال داشت که علت مواضع انفعالی وزارت خارجه در سیاست خارجی در قبال کشورهای همسایه شرقی از جمله پاکستان چیست و چرا اشرار به راحتی از پاکستان به داخل ایران می‌آیند، عملیات می‌کنند و برمی‌گردند، چه کسی پاسخگوست، اشرار از طرف کشورهای مذکور حمایت می‌شوند ولی برخوردی صورت نمی‌گیرد و ظریف توضیح داد که وزارت خارجه در حوزه کاری خود در مسیر سازنده و دیپلماسی اقدامات خود را قاطع و محکم انجام داده ‌است و با هیچ کشوری تعارف ندارد، وی گفت وزارت خارجه در مقابله با افراطی‌گری در منطقه کوتاه نخواهد آمد و البته اقدامات عملیاتی در حوزه اختیارات دستگاه‌های دیگر است که پس از توضیحات وزیر، شهریاری از پاسخ وی قانع نشد.
نقوی حسینی در پایان گفت: پس از طرح سؤالات، کمیته‌های کمیسیون تشکیل جلسه دادند و کمیته‌های سیاست خارجی و کمیته بسیج از جمله کمیته‌هایی بودند که امروز جلسه مستقل تشکیل دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز