خبرگزاری کار ایران

با رأی نمایندگان؛

تصویب یک فوریت طرح اصلاح موادی از قانون نظام مهندسی ساختمان

کد خبر : ۱۱۴۰۷۴

نمایندگان با ۱۲۹ رأی موافق، ۲۰ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۶ نماینده حاضر در صحن علنی با یک فوریت طرح اصلاح موادی از قانون نظام مهندسی ساختمان موافقت کردند.

نمایندگان مجلس با یک فوریت طرح اصلاح موادی از قانون نظام مهندسی ساختمان موافقت کردند.

به گزارش ایلنا، در نشست علنی امروز(یکشنبه ۲۸ مهرماه) مجلس شورای اسلامی، درخواست یک فوریت طرح اصلاح موادی از قانون نظام مهندسی ساختمان از سوی مهدی هاشمی رئیس کمیسیون عمران مجلس و رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور مطرح شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قانون نظام مهندسی ساختمان در سال ۷۴ مصوب شده و بیش از ۱۸ سال از تصویب آن گذشته است.

هاشمی افزود: با توجه به سیاست های ابلاغی اخیر رهبر معظم انقلاب در رابطه با بهبود کیفیت ساخت و سازها و با توجه به ابلاغ سیاست های کلی اصل ۴۴ و لزوم بازنگری در این قانون پس از ۱۸ سال طرح مذکور در راستای به روز شدن نیاز به بازنگری دارد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: با توجه به تغییر ساختارهایی که در سطح دولت مانند تغییر ساختار وزارت مسکن و شهرسازی سابق به وزارت راه و شهرسازی و برخی سیاست ها مقررات ابلاغی در ارتباط با صدور پروانه ها و همچنین آغاز دوره مدیریتی جدید نظام مهندسی از دو ماه آینده اصلاح و بازنگری قبل از شروع دوره جدید ضرورت دارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور تصریح کرد: هیچ حسابرسی در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان وجود نداشته که این بازنگری ضرورت دارد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به تطبیق طرح مذکور با سند چشم انداز کشور گفت: امیدواریم یک فوریت این طرح به تصویب برسد تا اصلاحات لازم طی دو ماه آینده صورت گیرد.

در ادامه بررسی درخواست یک فوریت این طرح اصلاح موادی از قانون نظام مهندسی ساختمان ایرج عبدی ضمن مخالفت با یک فوریت آن گفت: با توجه به آغاز دوره مدیریتی جدید نظام مهندسی درخواست دارم این طرح به شیوه عادی مطرح و با نظر کارشناسی نظام مهندسی جدید بررسی شود.

همچنین علیرضا خسروی نماینده مردم سمنان ضمن موافقت با درخواست یک فوریت خواستار تصویب و درخواست یک فوریت طرح مذکور شد و گفت: قانون فعلی نظام مهندسی ساختمان مربوط به ۱۸ سال گذشته است و نیاز به اصلاح دارد.

در پایان یک فوریت طرح اصلاح موادی از قانون نظام مهندسی ساختمان کشور به رأی گذاشته شد که نمایندگان با ۱۲۹ رأی موافق، ۲۰ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۶ نماینده حاضر در صحن علنی با یک فوریت آن موافقت کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز