خبرگزاری کار ایران

ندیمی در نطق میان‌دستور:

دریافت یارانه را بر خود حلال نمی دانم

کد خبر : ۱۱۴۰۵۳

دهک‌های برخوردار از دریافت یارانه انصراف دهند / دولت با تجمیع عقول و استفاده از همه دانشمندان برای حل مشکلات به ویژه مشکلات اقتصادی، معیشت مردم و بیکاری تلاش کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم با تاکید بر لزوم تقویت بخش تولید کشور، گفت: دهک‌های برخوردار از دریافت یارانه انصراف دهند.

به گزارش ایلنا، ایرج ندیمی در نطق میان‌دستور خود با تبریک به مناسبت فرا رسیدن اعیاد قربان و غدیر گفت: به طور حتم مردم بزرگ، انقلابی و متدین ایران حق دارند از ما بپرسند که آیا نباید کمک‌های یارانه‌ای براساس قانون با توجه به درآمد خانوارها اختصاص داده شود؟ و آیا نباید در راستای اجرای طرح بزرگی به نام هدفمند کردن یارانه‌ها این کمک‌های اعتباری به دهک‌های پایین اختصاص داده شود؟

نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دهک‌های بالای جامعه باید خود پیشتاز حذف و توقف اختصاص یارانه‌های خود باشند، افزود: طبقات برخوردار چه نیازی به این پول‌ها دارند؟ از این‌رو من خود این پول را برای خود حلال ندانستم، از این‌رو دهک‌های بالا باید با حذف این موضوع حق را به حقدار برسانند.

وی ادامه داد: به طور حتم تحریم آثار منفی را برای کشور به دنبال دارد، اما امید داریم که مسئولان از فرصت‌های ایجاد شده برای کمک به بخش تولید، حمایت از کارآفرینان و مدیریت منابع و تقسیم طرح‌ها و منابع دولت با بخش خصوصی استفاده کنند.

ندیمی افزود: آنچه که مردم در شرایط کنونی می‌خواهند این است که تعداد چشمگیر پروژه‌های عمرانی هم‌اکنون با کمک بخش خصوصی اجرایی شود، از طرف دیگر در راستای تصویب بودجه انتظار داریم که مجلس تکلیف اعتبار حدود ۶ هزار میلیاردی را معلوم کند و همچنین از دولت انتظار داریم که در جهت تسریع اختصاص اعتبارات پروژه‌های عمرانی برنامه‌ریزی و تلاش کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید بر اینکه مسئولان مربوطه باید در استفاده از توان دانشگاهی در حوزه آموزش عالی تجدیدنظر کنند، بیان کرد: در شرایط کنونی این سوال پیش می‌آید که چرا پایان‌نامه و مدارک علمی دانشجویان و دانشمندان ایرانی نباید در جهت تجاری‌سازی، بازارمحوری و به صورت هدفمند استفاده شود؟ چرا باید دانشمندان ایرانی برای کسب عناوین صوری مدارک و علم خود را در اختیار غرب بگذارند؟ چرا دانشجویان و دانشمندان ایرانی به نام تولید علم مقاله‌های خود را در سایت‌ها و مجلات غربی منتشر کرده و با این کار مشکلات آنها را رفع می‌کنند؟

وی ادامه داد: به طور حتم نمی‌توان تحمل کرد که هزاران پایان‌نامه و مقاله علمی از سوی دانشمندان ایرانی برای حل مشکلات غرب ایجاد شود، از این‌رو حوزه دانشگاه و بخش‌های اداره علوم نیازمند بازنگری است.

ندیمی با بیان اینکه متاسفانه همه سرمایه‌گذاری‌ها در بخش آموزش عالی و ارائه مدرک به نتیجه دستاورد ختم نمی‌شود، یادآور شد: از طرف دیگر در حوزه آموزش و پرورش کشور بعد از ۱۲ سال اکثر دیپلمه‌ها از جهت تطابق شغلی تنها قدرت خواندن و نوشتن دارند، از این‌رو آموزش و پرورش باید هدفمند باشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با انتقاد از برخی اقدامات و طرح‌های مطرح شده مبنی بر حذف منابع اعتباری و امکانات روستایی مانند اجرای طرح‌های آبرسانی در این مناطق گفت: آیا نباید در شرایط کنونی از این افراد حمایت شود. از این‌رو خیلی بد است که مجلس منابع اعتباری طرح‌های روستایی و روستاییان را حذف کند.

وی افزود: از طرف دیگر رقابت‌های سیاسی در دنیا به جای خود، اما باید در شرایط کنونی رقابت‌های اقتصادی در کشور عراق را مورد توجه قرار داد، زیرا خارجی‌ها برای نفت ما در آن کشور سرمایه‌گذاری می‌کنند، از این‌رو دولت و مسئولان باید به موضوع دیپلماسی نفتی، اقتصادی، سیاسی، پارلمانی و فرهنگی توجه ویژه‌ای داشته باشند تا ببینیم نیازهای فردای ملت ایران چگونه امروز از سوی مسئولان مدیریت می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام اینکه به طور حتم دولت برای اجرای برنامه‌ها و رویکردهایش نیازمند به وقت و زمان است، افزود: اما در شرایط کنونی انتظار است که دولت با تجمیع عقول و استفاده از همه دانشمندان برای حل مشکلات به ویژه مشکلات اقتصادی، معیشت مردم و بیکاری تلاش کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز