خبرگزاری کار ایران

ابوترابی فرد در نطق قبل از دستور:

حج تمتع نماد همبستگی و اتحاد مسلمانان جهان است

کد خبر : ۱۱۱۳۱۹

گمان نمی کنم که مسلمانان تردید داشته باشند که مدیریت تفرقه افکنی در عالم اسلام در دست استکبار با مدیریت آمریکا است، بنابراین شناخت دشمن و تحکیم صفوف مسلمانان یکی از عوامل وحدت عالم اسلام است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حج تمتع نماد همبستگی و اتحاد مسلمانان جهان است، گفت: امیدواریم حج تمتع امسال مسیر عزت بخشی عالم اسلام را هموار کند.

به گزارش ایلنا، محمدحسن ابوترابی فرد در نطق قبل از دستور گفت: من در اینجا آغاز ماه ذی الحجه الحرام را به مسلمانان و پیروان پیامبر(ص) به ویژه برادران و خواهران مکرم و معزز که افتخار تشرف به حرمین شریفین و انجام مناسک حج تمتع را به دست آوردند، تبریک می گویم.

وی گفت: امیدوارم در پرتو استفاده شایسته از این عبادت عبادی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مسیر عزت و اقتدار امت اسلام و مسلمانان در پرتو انوار توحید رسالت و امامت به والاترین حیات معنوی دست پیدا کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهردر مجلس شورای اسلامی افزود: امیدوارم در سایه ارتباط نزدیک امت اسلام با یکدیگر در پناه قرآن، پیامبر(ص) و قبله واحد شاهد عالیترین وحدت و همبستگی میان امت مسلمان باشیم. از طرف دیگر حج تمتع با حضور خیل عظیم عاشقان اسلام و پیامبر در روزهایی برگزار می شود که هم اکنون بستر مناسبی برای تحکیم صفوف امت اسلام و رویارویی با جریان تفرقه و تکفیری که امروز وحدت اسلام را با مدیریت استکبار هدف قرار داده است.

وی ادامه داد: امیدوارم امت اسلام به ویژه خواهران و برادران ایرانی با الهام از قرآن و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب از تمام ظرفیت های خویش برای تحکیم پیوند امت اسلام کمک بگیرند و راه را برای تفرقه افکنان مسدود کنند، از طرف دیگر امت اسلام باید در پرتو وحدت، دشمن واقعی را شناخته و جبهه خود را در برابر غرب مستحکم کنند. همچنین گمان نمی کنم که مسلمانان تردید داشته باشند که مدیریت تفرقه افکنی در عالم اسلام در دست استکبار با مدیریت آمریکا است، بنابراین شناخت دشمن و تحکیم صفوف مسلمانان یکی از عوامل وحدت عالم اسلام است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه امیدواریم حج تمتع امسال مسیر عزت بخشی عالم اسلام را هموار کند تصریح کرد: همچنین امیدواریم راه برای خنثی کردن اقدامات دشمن در جهان اسلام به ویژه مصر، سوریه، عراق، پاکستان، افغانستان، لبنان و فلسطین باز شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز