خبرگزاری کار ایران

موسوی اصل در نطق میان دستور:

مردم از موضع‌گیری‌های رئیس‌جمهور در سفر نیویورک خوشحال هستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۷۴۱

به نظر می‌رسد موضع‌گیری‌های رئیس بانک مرکزی بدون مشاوره و برخلاف مصلحت جامعه بوده است / در سفر رئیس جمهور به نیویورک نه‌تنها غرور ملی خدشه‌دار نشده است، بلکه به افتخارات ملت افزون گردیده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: رئیس بانک مرکزی تلاش کند کف قیمت ارز در بازار آزاد را به قیمت ارز مبادله‌ای برسد به دلیل اینکه این موضوع در بودجه سالانه دولت نیز لحاظ شده است.

به گزارش ایلنا، میرقسمت موسوی اصل در نشست علنی امروز یکشنبه(۷ مهر) در نطق میان دستور مجلس شورای اسلامی گفت: هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس را گرامی می‌دارم و همچنین آغاز سال تحصیلی جدید را به فعالین علمی تبریک می‌گویم. اعتقاد دارم با جدیت در حفظ سنگرهای علم و دانش و همچنین حضور علمی موفق در مجامع بین‌المللی می‌توانیم به عزت و سربلندی ملت شریف ایران بیافزاییم.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: از مواضع صریح رئیس‌جمهور در تبیین حقانیت مردم ایران در نیویورک تشکر می‌کنم به دلیل اینکه رئیس‌جمهور در اجلاس سالانه سازمان ملل فعالانه و پرتلاش در دیدارها و سخنرانی‌ها حاضر شدند و بار دیگر صدای جمهوری اسلامی ایران را به گوش جهانیان رساندند و همچنین سیاست نرمش قهرمانانه اعلامی از سوی مقام معظم رهبری را در این سفر به نمای درآوردند و دشمنان نظام را در اقلیت قرار دادند و خلع سلاح کردند.

موسوی اصل افزود: این باعثافتخار جهان اسلام است که فتوای مقام معظم رهبری در محکومیت سلاح‌های کشتار جمعی محور سخنان مخالفان ایران و رئیس‌جمهور آمریکا به عنوان سردمدار دشمنی با ایران قرار گرفته است. مردم ایران اسلامی از موضع‌گیری‌های رئیس‌جمهور خوشحال هستند به دلیل اینکه نه‌تنها غرور ملی خدشه‌دار نشده است، بلکه به افتخارات ملت افزون گردیده است.

وی افزود: ملت ایران در طول سالیان انقلاب به دلیل تجربه تلخی که از شعارهای غربی‌ها داشته است، به آنها مشکوک است که امیدوارم این بار دنیای غرب در عمل ثابت کند به دنبال تعامل و شفافیت و حل مساله هسته‌ای و رعایت حقوق مردم ایران است. یکی از دلایل دیگر مشکوک بودن مردم به دنیای غرب و مدعیان حقوق بشر ناامنی در کشورهای خاورمیانه و کشتارهای تروریستی و کشورهایی مانند سوریه، افغانستان و عراق می‌باشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: متاسفانه غربی‌ها نه تنها این کشتارهای تروریستی را در کشورهای اسلامی محکوم نمی‌کنند، بلکه دولت‌های قانونی را به براندازی تهدید می‌کنند و این موضع باعثمی‌شود هرگز به گفتار غربی‌ها نتوانیم اعتماد کنیم. به دولت آقای روحانی تبریک می‌گویم و توصیه می‌کنم رفته رفته به وعده‌های خود جامه عمل بپوشاند.

وی گفت: رئیس بانک مرکزی از پایین آمدن ارزش پول ملی نباید خوشحال باشد بلکه باید تلاش کند کف قیمت ارز را در بازار آزاد به قیمت ارز مبادله‌ای برساند. به دلیل اینکه این موضوع در بودجه سالانه دولت نیز آمده است. به نظر می‌رسد موضع‌گیری‌های رئیس بانک مرکزی بدون مشاوره و برخلاف مصلحت جامعه بوده است.

نماینده مردم گرمی در مجلس افزود: به وزیر محترم صنعت، معدن، تجارت یادآوری می‌کنم نسبت به حل مشکل واحدهای تولیدی در کشور به خصوص استان اردبیل که با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند، توجه ویژه‌ای کنند و همچنین مشکل بخش‌های تولیدی که به دلیل نبود سرمایه در گردش در حال رکود هستند، رفع کند.

موسوی اصل گفت: به وزیر محترم اقتصاد و امور دارایی یادآور می‌شوم که در مورد فشار بانک‌ها به بدهکاران خصوصا صاحبان واحدهای تولیدی توجه کنند و مشکلات این فعالین اقتصادی را رفع نمایند. یکی از مشکلات مهم تولید در سال گذشته رکود اقتصادی بوده است که باعثشده صاحبان واحدهای تولیدی نتوانند از عهده پرداخت وام‌های خود به بانک‌ها برآیند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: به وزیر نیرو یادآور می‌شوم عنایت ویژه‌ای به مهار رودخانه‌های مرزی و سدهای استان اردبیل داشته باشند. به دلیل اینکه در سال گذشته اعتبار تخصیصی به این موضوع کم بوده است و طرح‌ها را در سوددهی بازداشته است و همچنین باید مشکلات مجتمع‌های آبرسانی نیز رفع گردد.

موسوی اصل ادامه داد: در حال حاضر بحثبیکاری در خانواده‌ها به یک معضل تبدیل شده است، حتی عده‌ای از خانواده‌ها را در آستانه فروپاشی قرار داده است که باید راهکار عملی برای حل آن ارائه شود وامیدوارم دولت یازدهم با رعایت عدالت به شهرها و استان‌های کمتر توسعه یافته توجه ویژه‌ای بنمایند و عقب‌ماندگی این شهرها را رفع نمایند.

نماینده مردم گرمی در مجلس یادآور شد: به وزیر کشور توصیه می‌کنم دستور فرمایند توجه ویژه‌ای به عمران شهری شهرستان گرمی و مناطق تابعه شود و همچنین به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور می‌شوم مشکل نبود متخصصین پزشکی را در شهرستان گرمی رفع نمایند و امیدوارم دولت تدبیر و امید در حل مشکلات موفق باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز