خبرگزاری کار ایران

بائوج لاهوتی:

طرح اصلاح قانون برقراری عدالت آموزشی ضرورت بررسی با دوفوریت ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۷۱۶

اگر به راستی نیاز بود که این طرح و سهمیه افزایش یابد خود دولت آن را به صورت لایحه مطرح می کرد. اگر امروز عجولانه تصمیم گرفته و سهمیه ای را به هم بریزیم ظلمی در حق بقیه شده و اجحافی صورت می گیرد.

عضو کمیسیون عمران مجس در مخالفت با دو فوریت اصلاح بند ۳ ماده واحده قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در سطوح عالی تحصیلات تکمیلی گفت: قید دو فوریت برای این طرح خلاف آیین نامه است.

به گزارش ایلنا، مهرداد بائوج لاهوتی در نشست علنی امروز(یکشنبه ۷ مهرماه) مجلس شورای اسلامی، در مخالفت با دو فوریت طرح اصلاح بند ۳ ماده واحده قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در سطوح عالی و تحصیلات تکمیلی گفت: برای اختصاص دو فوریت باید به سرعت و ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت تصمیم گیری لازم انجام شود و براساس آیین نامه باید نگرانی از وقوع خسارتی برای کشور وجود داشته باشد و قید دو فوریت برای این طرح خلاف آیین نامه است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: در بند ۳ تأکید شده است که ۱۰ درصد سهمیه مازاد بر ظرفیت در رشته های دستیاری پزشکی، رشته های مورد نیاز آموزش پزشکی مناطق محروم به داوطلبان بومی اختصاص می یابد و پذیرفته شدگان مکلف هستند به مدت ۳ برابر طول خدمت تحصیلی در مناطق محروم خدمت کنند.

وی ادامه داد: اگر به راستی نیاز بود که این طرح و سهمیه افزایش یابد خود دولت آن را به صورت لایحه مطرح می کرد. اگر امروز عجولانه تصمیم گرفته و سهمیه ای را به هم بریزیم ظلمی در حق بقیه شده و اجحافی صورت می گیرد. این طرح باید به صورت یک فوریت مطرح شود تا با حضور وزیر بهداشت و نمایندگان بررسی های لازم را طی یک تا دو هفته آتی بر روی آن انجام شود.

عضو کمیسیون عمران قید دو فوریت برای این طرح را ظلم در حق شرکت کنندگان توصیف و تصریح کرد: پزشکان امروز حاضر نیستند در مناطق محروم خدمت کنند و این مشکل باید به صورت اساسی اصلاح شود و اختصاص و افزایش سهمیه کار نادرستی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز