خبرگزاری کار ایران

10 میلیون دلار صادرات سالانه

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۶۲۲۱

مدیرفروش مجموعه بالینکو در سی‌ و دومین نمایشگاه بین المللی مبلمان منزل تهران به «ایلنا» گفت: مجموعه بالینکو از سال 1370 فعالیت خود را آغاز کرد. ابتدا از کشورهای حوزه خلیج فارس و ترکیه کالا وارد می‌کردیم اما در سال‌های اخیر با توجه به محدودیت‌هایی که در تبادلات مالی و تجارت با دیگر کشورها به وجود آمد، در تهران و پرند مجموعه‌ای دایر کرده و به تولید انواع مبلمان و محصولات دکوراسیون داخلی پرداختیم. با این اقدام به اشتغال‌زایی در کشور نیزز کمک کردیم.

میلاد جواهری افزود: در حال حاضر 110 نفر در بخش اداری مجموعه فعالیت می‌کنند، 300 نفر در قسمت تولیدی مجموعه به طور مستقیم و حدود هزارنفر در حوزه خدمات لجستیک و تولید به طور غیرمستقیم در حال فعالیت هستند.

جواهری گفت: در حال حاضر سالانه 5 هزار مبلمان تولید و روانه بازار می‌کنیم. همچنین محصولات خود را به کشورهای حوزه خلیج فارس نیز صادر کرده و برای صادرات به کشورهای اروپایی در 6 ماهه دوم امسال برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

او افزود: باوجود پاندمی کووید 19 و مشکلاتی که ایجاد کرد، موفق شدیم میزان صادرات خود را به 10 میلیون دلار برسانیم. امسال نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا این میزان را افزایش دهیم.

مدیرفروش مجموعه بالینکو در رابطه با اثرات منفی تحریم‌ها برروی صنعت دکوراسیون داخلی و تولید مبلمان بیان کرد: تحریم‌ها این صنعت را نیز مانند همه صنایع دیگر کشور تحت تاثیر قرار داده است. البته مشکل فقط تحریم‌های خارجی نیست، تحریم‌های داخلی نیز صنعتگران را در تنگنا گذاشته است.

او افزود: از نهادهای دولتی به ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت تقاضا داریم در تامین نقدینگی، تامین مواد اولیه و ترخیص مواد اولیه از گمرک به صنعتگران کمک کرده و فرآیند تولید کالا را تسهیل کنند. در این صورت است که می‌توانیم نه تنها ذخیره‌سازی ارزی داشته باشیم بلکه ارزآوری کنیم.

جواهری با تاکید بر این‌که وزارت نیرو با صنعتگران همکاری نمی‌کند، بیان کرد: تامین انرژی برای صنعتگران به چالش تبدیل شده است. قطعی‌های بی‌برنامه و مکرر برق برای تولیدکنندگان مشکل‌ساز شده است. تولید نیز بدون انرژی بی‌معنا بوده و ابتدایی‌ترین ابزار تولید، انرژی است.

او در رابطه با مشکلات مرتبط با تامین مواد اولیه گفت: در تامین مواد اولیه چه موادی که از خارج کشور وارد می‌شود و چه ترانزیت مواد اولیه در داخل کشور مشکلات بسیاری وجود دارد.

به گفته جواهری تامین نقدینگی نیز از مشکلات جدی تولیدکنندگان مبلمان است. او تاکید کرد: وزارت صمت به عنوان متولی تولید با رایزنی با بانک مرکزی می‌تواند به تامین نقدینگی تولیدکنندگان کمک کند. اکنون هند، چین، اندونزی، مالزی و ترکیه به علت حمایت دولت و متولیان دولتی در تولید مبلمان پیشرفت کرده‌اند. این کشورها در سال‌های نه چندان دور حتی رقیب جدی ایران نیز محسوب نمی‌شدند اما اکنون ما را پشت سر گذاشته‌اند. اگر وزارت صنعت، معدن، تجارت و بانک صنعت و معدن کمک کنند، وام‌های مناسب‌تر با بازپرداخت‌های طولانی‌تر و بهره کمتر به تولیدکنندگان ارائه کنند، تولیدکنندگان می‌توانند رشد کرده و در منطقه با کشورهای همسایه رقابت کنند.

جواهری گفت: بانک مرکزی در تخصیص ارز با تولیدکنندگان همکاری می‌کند اما مشکل اصلی کمبود منابع ارزی در کشور است.

او با اشاره به واردات کالای ارزان‌قیمت چینی گفت: اگر تحریم‌ها لغو شده و مشکل کمبود منابع ارزی نیز رفع شود، حضور برندهای معتبر دنیا در کشور موجب پیشرفت کیفیت کالا و رقابت سالم می‌شود اما آنچه در بازار مشاهده می‌شود، کالاهای ارزان‌قیمت چینی است. در حالی که قیمت تمام شده کالا برای تولیدکنندگان بسیار گران تمام می‌شود و قیمت محصولات ایرانی از کالاهای چینی گران‌تر است.

جواهری گفت: اکنون ما در زمینه واردات کالا فعالیت بسیار کمی داریم اما همچنان محصولات هند، چین و مالزی را وارد کشور می‌کنیم.

او در رابطه با مشکلاتی که گمرک در واردات کالا و مواد اولیه ایجاد می‌کند، گفت: گمرک مقصر نیست،  مشکل اصلی بر سر تفسیرهای متفاوت از آیین‌نامه‌هایی است که توسط هیات وزیران تصویب می‌شود. اداره گمرک در هر محدوده‌ای تفسیر متفاوتی از آیین‌نامه‌ها دارد و زمانی که به دیوان عدالت اداری شکایت می‌کنیم، آن‌ها نیز تفسیری متفاوت ارائه می‌کنند.

جواهری گفت: مردم را به خرید کالای ایرانی دعوت می‌کنم، هر یک مبلمان، گلدان و کالای ایرانی که خریداری می‌شود، یک خانواده از بیکاری نجات پیدا می‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز