خبرگزاری کار ایران

یک تولیدکننده صنعت مبلمان:

در بخش تولید چوب و پارچه برای صنعت مبل با کمبود مواجهیم + فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۱۹۶۶

یک تولیدکننده صنعت مبلمان و نماینده شرکت پدیده صنعت، اعلام کرد: این صنعت در بخش تامین مواد اولیه مانند چوب و پارچه با کمبود مواجه است و تکنولوژی های جدید این صنعت هنوز وارد کشور نشده است.

بابک رنجبر در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، افزود: در حقیقت ما در بخش مواد اولیه صنعت چوب در کشور فقیر هستیم آن هم به دلیل تکنولوژی هایی است که به صورت کامل وارد نشده و ناقص مانده است. در بخش دانش فنی تولید تقریبا مشکلی در کشور نداریم و فعالان قدیم همراه با نسل جدید در صنعت چوب فعال هستند. با این وجود در زمینه مواد اولیه از نظر چوب کشوری فقیریم و داشته های جنگلی ما بسیار پایین است.

 

وی گفت: حدود 25 سال است در صنعت چوب فعالیت دارم و تولیدکننده مبلمان خانگی هستم و  در شهرک صنعتی ارس و همچنین در تهران مشغول هستیم وحدود 60 نفر کارگر به صورت مستقیم و 25 نفر هم به صورت غیرمستقیم با ما همکاری دارند.

رنجبر افزود:  از نظر صنعت نساحی که بخش بزرگی از آنها پارچه های مبلمان را تولید می کنند هم قوی نیستیم و ما وارد کننده پارچه مبلمان هستیم. ضمن اینکه سطح کیفی مواد اولیه رنگی که تولیدکننده های ما نیاز دارند را تولیدکننده های رنگ نمی توانند پوشش بدهند بنابراین بحث از بین بردن تورم فقط در حد یک شعار نمی تواند باقی بماند. بسیاری از جاهای دنیا به تولیدکننده سوبسیدهای نهان می دهند که در قیمت تمام شده محصول کاملا خود را نشان می دهد.

این تولیدکننده مبلمان، گفت: به عنوان مثال ترکیه با عزمی ملی در 15 سال اخیر صنعت مبلمان را از رده 15 تا 20 صنایع خود به رده پنجم صنعتی خود رساند یعنی الان جزو 4 تا 5 کشور در دنیا است که تولیدات صادراتی دارد و صاحب سبک است. این در حالی است که ما در بخش صادرات مساله داریم هرچند برخی از تولیدات ما کمتر از محصولات ترکیه نیست اما به شدت قوانین صادراتی دست و پای ما را بسته است.

 

حجم ویدیو: ۱۰۸.۸۹M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۵:۴۷ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز