خبرگزاری کار ایران

مدرس دانشگاه:

توان بازگشت ارز حاصل از صادرات را نداریم + فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۱۹۶۵

یک مدرس دانشگاه و آموزشگاه دار در حوزه تولید مجسمه های چوبی، تصریح کرد: در حالی که محصولات ما به 15 کشور دنیا صادر می شود اما مشکل اصلی صادرکنندگان، ناتوانی در بازگرداندن ارز حاصل از صادرات است. بنابراین در حوزه صادرات با مشکل مواجهیم.

محمد نصر در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، افزود: سال گذشته قرارداد صادراتی برای مجسمه های تولیدی با ترکیه بستیم اما به دلایل مختلف پول آن را نتوانستیم به کشور برگردانیم. در حالی که این حوزه صنایع دستی است و برای بقا و تداوم تولید باید بتوانیم محصولات خود را صادر کنیم به خصوص اینکه کشورهای بسیاری خواهان تولیدات ما هستند.

 وی گفت: حوزه کاری ما به زمان هخامنشیان بر می گردد و قدمت دار است و ایران در جایگاه دهم دنیا قرار دارد. کارگاه تولیدی ما با 40 پرسنل به عنوان بزرگترین کارگاه مجسمه سازی کشور فعال است اما کارگاه قبلی ما به اجبار تعطیل و تبدیل به حسینیه شد و ورود ما را به آن مرکز ممنوع کردند . به این ترتیب الان در شهرک صنعتی خاوران مستقر هستیم.

 نصر اظهار کرد: مشکلات زیادی در این بخش داریم از جمله چوب که متریال اصلی ما است و قیمت آن گران است. از سوی دیگر در خود شهرک هم مشکلاتی داریم یعنی در بحث سرویس دهی و حمل نقل، تامین آب شرب و غیره مشکل زیاد داریم.

این تولیدکننده انواع مجمسمه های چوبی ادامه داد: از سوی دیگر در بحث ثبت برند هم مشکل داریم به طوری که سودجویان با کمی تغییر در برند و لگوی برندهای معتبر، اقدام به ثبت برندهای مشابه می کنند و به نوعی از اعتبار این برندها استفاده می کنند اما قابل پیگیری هم نیستند.

وی گفت: تولیدکننده ها در کشور همواره با سه چالش اصلی دارایی، بیمه و شهرداری دست و پنجه نرم می کنند و موانعی بر سر راه تولیدکنندگان قرار می دهند. ضمن اینکه قیمت چوب هم به صورت ماهانه افزایش می یابد به طوری که در عرض سه ماه به 2 برابر افزایش یافته است. در حالی که ما به قیمت دو سال قبل جنس را می فروشیم و چاره دیگری نداریم.

 

حجم ویدیو: ۷۶.۹۴M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۴:۳۷ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز