خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد:

نرخ جوجه یک‌روزه کاهشی شد/ مرغ منجمد از ترکیه وارد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۱۸۴۲

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: قیمت جوجه یک روزه در بازار روند کاهشی به خود گرفته و از 9500 تومان به 6500 تومان رسیده است. حذف ارز ترجیحی برای واردات جوجه‌های یک روزه باعث افزایش نرخ آن در بازار شده بود.

 محمد یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با اشاره به میزان تولید مرغ گوشتی در ماه گذشته، گفت: واحدهای تولیدکننده ماه گذشته حدود 135 میلیون جوجه‌ریزی انجام دادند که بعد از گذشت 38 تا 40 روز جوجه آنها در بازار عرضه خواهد شد.

وی با بیان اینکه مرغ گوشتی زیر نرخ مصوب بازار عرضه می‌شود، خاطر نشان کرد: در حال حاضر تکلیف واحدهای تولیدکننده در زمینه تخصیص ارز ترجیحی برای واردات نهاده در سال آینده مشخص نشده است.

این فعال اقتصادی با اشاره به کاهش قیمت جوجه یک‌روزه در روزهای اخیر، تصریح کرد: قیمت جوجه یک روزه در ماههای گذشته به 9500 تومان نیز رسید اما در حال حاضر نرخ آن روند کاهشی به خود گرفته است و به 6500 تومان رسیده است.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی بابیان اینکه اجداد جوجه‌های یک روزه وارداتی هستند، گفت: جوجه نژاد "لاین آرین" داخلی است که هم سالم بوده و هم وزن خوبی می‌گیرد به غیر از این نژاد ما نژاد دیگری در ایران نداریم و همانگونه که در خبرها آمده است تخصیص ارز ترجیحی برای واردات نژادهای جوجه یک روزه حذف و همین مسئله باعث بالا رفتن نرخ جوجه یک روزه در بازار شد.

همچنین در این رابطه مهدی یوسفخانی رییس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با اشاره به عرضه مرغ گرم و سرد با نرخ مصوب، گفت: مرغ گوشتی منجمد کیلویی 20 هزار تومان و مرغ گرم کیلویی 31 هزار تومان عرضه می‌شود.

به گفته وی، مرغ‌های منجمد از ترکیه وارد می‌شوند.

رییس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی در پاسخ به این پرسش که دلیل کاهش نرخ مرغ منجمد نسبت به مرغ گرم چیست؟ گفت: ایرانی‌ها بیشتر متمایل به مصرف گوشت مرغ گرم هستند این در حالیست که در دیگر کشورها مرغ به‌صورت منجمد مصرف می‌شود چراکه سلامت آن تایید شده اما از آنجایی که دولت برای واردات این مرغ یارانه پرداخت می‌کند نرخ آن مناسب است.

وی با بیان اینکه در روزهای پایانی سال تقاضا برای خرید گوشت مرغ افزایش پیدا می‌کند، گفت: مشکلی در تامین مرغ گرم نداریم و اگر تقاضا بیشتر از پیش‌بینی‌های صورت گرفته باشد سازمان پشتیبانی امور دام مرغ‌ منجمد در بازار عرضه خواهد کرد.

این فعال صنفی تصریح کرد: بازار شب عید برای خرید گوشت مرغ از 15 اسفند آغاز می‌شود. در مجموع تقاضا برای خرید نسبت به سال‌های گذشته کاهش پیدا کرده است اما چندان نگران‌کننده نیست و می‌توان به رونق بازار در روزهای آینده امیدوار باشیم.

یوسف‌خانی ادامه داد: تخم‌مرغ نیز در بازار زیر نرخ مصوب عرضه می‌شود نرخ مصوب تخم مرغ شانه‌ای 43 هزار تومان است این در حالیست که در بازار شانه تخم‌مرغ بین 40 تا 41 هزار تومان عرضه می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز