خبرگزاری کار ایران

پیش از ظهر امروز انجام شد؛

نشست هم اندیشی تشکلات کارگری با رئیس فراکسیون کارگری مجلس

asdasd
کد خبر : ۹۸۱۳۰۶

پیش از ظهر امروز-دوشنبه21 مهرماه- جلسه ای به منظور طرح مشکلات تشکلات کارگری و بازنشستگی مازندران با حضور علی بابایی کارنامی در محل کانون بازنشستگان تامین اجتماعی مازندران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،پیش از ظهر امروز نصرالله دریابیگی،دبیر اجرائی خانه کارگر مازندران در جلسه هم اندیشی تشکلات کارگری و بازنشستگی تامین اجتماعی استان با حضور علی بابایی کارنامی،رئیس فراکسیون کارگری مجلس مازندران،گفت:انتخاب علی بابایی کارنامی بعنوان نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی که خود از جنس کارگر است،اتفاقی پر اهمیت بود.

رئیس کانون بازنشستگان مازندران با اشاره به ماده ۴۱ قانون کار و ۹۶ قانون تامین اجتماعی گفت:حداقل حقوق کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی غیر قانونی است.

وی افزود:دولت در بحث معیشت و درمان کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی کم لطف است.

دریابیگی گفت:دولت مکلف است افزایش حقوق و مزایای کارگران و بازنشستگان را بر مبنای تورم در جامعه مشخص و افزایش دهد.

دبیر اجرائی خانه کارگر مازندران با انتقاد از میزان بیمه بیکاری در ایام کرونا افزود:در حال حاضر پرداختی بیمه بیکاری حدودا ۲۵ درصد حداقل حقوق است که این کار تخلف از جانب دولت است.

وی با اشاره به نقش کم رنگ نماینده کارگران در جلسات ۳ جانبه گرایی تامین اجتماعی گفت:متاسفانه صدای کارگران در جلسات ۳ جانبه گرایی به جایی نمی رسد و برای احقاق حقوق کارگران و بازنشستگان باید شورای عالی تامین اجتماعی تشکیل شود.

برنامه مجلس یازدهم مقابله با فساد است 

علی بابایی کارنامی نیز در این نشست هم اندیشی با اشاره به شرایط اقتصادی و معیشتی در کشور گفت:امروز شرایط معیشتی و اقتصادی کارگران و بازنشستگان خوب نیست.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی یکی از مشکلات اساسی در بحث اشتغال زایی در مازندران گفت:متاسفانه در چند سال گذشته زیر ساختی برای سرمایه گذاری و اشتغالزایی در استان به وجود نیامده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اصلی دیگر کشور وجود مافیای اقتصادی است،گفت:متاسفانه دلال بازی یکسری از افراد صاحب نفوذ در کشور اقتصاد کشور را تحت الشعاع قرار داده است.

بابایی کارنامی ادامه داد:یکی از برنامه های اصلی مجلس یازدهم مقابله با فساد و از بین بردن دلال پروری در اقتصاد کشور است.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از دولت در بحث شستا گفت:متاسفانه شرکت های سرمایه گذاری تامین اجتماعی در چند سال گذشته به حیاط خلوت سیاسیون تبدیل شده است.

وی افزود: شستا متعلق به کارگران است و یکی از برنامه های مجلس یازدهم مقابله با این انتصابات اشتباه و سیاسی در هیات مدیره های شرکت های سرمایه گذاری است که باید اصلاح شود.

بابایی کارنامی از تشکیل صندوق بیمه بیکاری جوانان جویای کار خبر داد و گفت:مجلس یازدهم در تلاش است با اصلاح یکسری قوانین بیمه بیکاری و تشکیل و تصویب این صندوق تا حد زیادی مشکلات بیمه بیکاری کارگران را بصورت منطقی و اصولی حل و فصل کنیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز