خبرگزاری کار ایران

استاد بزرگ شطرنج ایران:

می خواهم تنها با پرچم ایران به رقابت بروم

asdasd
کد خبر : ۹۶۰۴۰۴

آرین غلامی به پیشنهادات آمریکا، سوئد و دیگر کشورها برای بازی کردن زیر پرچم کشورشان در رقابت های جهانی اشاره کرد و گفت: من دلم می‌خواست برای زندگی خودم تصمیم بگیرم خواستم در کشور خودم بمانم و زندگی کنم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آرین غلامی در نشست خبری اختتامیه جشنواره ورزشی مجازی بسیج دانشجویی استان مازندران  به برگزاری مسابقات آنلاین شطرنج با توجه به شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: با باشگاه پرسپولیس قرارداد داشتم و تاکنون هیچ یک از توافقات و مبلغ قرارداد پرداخت نشده است.

استاد بزرگ شطرنج ایران به مشکلات فدراسیون شطرنج اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه فیروزجاه به فرانسه عزیمت کرد درحال حاضر رئیس فدراسیون نداریم و فدراسیون توسط سرپرست اداره می شود. امیدوارم اوضاع بعد از انتخابات بهتر شود.

وی از شطرنج به عنوان موفق ترین ورزش در ایام کرونایی یادکرد و گفت: مسابقات آنلاین شطرنج در حال حاضر با مشکلات خاص خود که ممکن است تقبل‌ها بیشتر باشد، ادامه دارد، من هم سعی کردم در مسابقات رسمی تر شرکت کنم.

غلامی مازندران را یکی از قطب‌های شطرنج کشور اعلام کرد و افزود: البته هر چقدر سن بالاتر برود پیشرفت کمتر می‌شود،  در دوران حضور آقای فیروزجاه تیم خوبی داشتیم، الان مسئولان ورزشی کم گذاشتند و در سطوح بالاتر مربی ورزشی کم داریم، از این رو در سنین بالاتر شاهد پیشرفت زیادی در بازیکنان نیستیم.

وی درخصوص عدم بازی با حریف اسرائیلی اظهار کرد: به جهت اعلام انزجار از رژیم کودک کش اسرائیل در رقابت‌های قهرمانی شطرنج جوانان جهان در هند و سوئد از بازی مقابل حریف اسرائیلی انصراف دادم.

غلامی به پیشنهادات آمریکا، سوئد و دیگر کشورها برای بازی کردن زیر پرچم کشورشان در رقابت های جهانی اشاره کرد و گفت: من دلم می‌خواست برای زندگی خودم تصمیم بگیرم خواستم در کشور خودم بمانم و زندگی کنم. 

وی با بیان خاطراتی از دیدار با سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی» و مقام معظم رهبری اظهار کرد: بعد از دیدار با حاج قاسم سلیمانی و مقام معظم رهبری، استاد بزرگ شدم، چند روز قبل از شهادت ایشان در مسابقات هند بودم، حریفم یک آمریکایی بود من حاضر به رویایی نشدم، رتبه‌ام نزول پیدا کرد شرایط روحی سختی داشتم.

غلامی به فعالیت های عام المنفعه خود اشاره کرد و افزود: از همان شیوع کرونا سعی کردم در بحث کمک‌های مومنانه، به همنوعانم کمک کنم در دوره اول و دوم حضور داشتم، می خواهم با شرکت در این رزمایش کمک مومنانه سهم خود را در کمک به نیازمندان ادا کنم تا با همراهی و همدلی در این شرایط سخت باری را از دوش مردم بردارم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز