خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی آمل پیش بینی کرد:

تولید 14 میلیاردی کلزا در آمل

asdasd
کد خبر : ۹۱۰۸۸۳

مدیر جهاد کشاورزی آمل گفت: پیش بینی می شود امسال 300 تن دانه روغنی کلزا به ارزش 14 میلیارد ریال در این شهرستان تولید شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا،سید حسین اسلامی با اشاره به آغار برداشت کلزا در 140 هکتار اراضی زراعی و خشکه زاری شهرستان آمل از نوع ارقام هایولا 50 و هایولا 2815، گفت: 120 هکتار کلزا در اراضی شالیزاری و 20 هکتار در زمین های خشکه زاری کشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل ادامه داد: پیش بینی می شود امسال 300 تن دانه روغنی کلزا به ارزش 14 میلیارد ریال در مزارع این شهرستان تولید شود.

وی بیان کرد: کلزا محصول استراتژیک و ماده اولیه تولید روغن خوراکی است که به دلیل داشتن اسیدهای چرب اشباع نشده و نداشتن کلسترول، کیفیت بالایی دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل ادامه داد: نمایندگان شرکت غله مازندران برای خرید در شرکت دانه های روغنی با حضور نماینده جهاد کشاورزی شهرستان مستقر شده و دانه های روغنی کلزا را با 2 درصد ناخالصی و 10 درصد رطوبت، 46 هزار و 600 ریال خریداری می کنند.

وی در پایان یادآور شد: کلزا به عنوان کشت دوم در استان از سوی بهره برداران صورت می گیرد و در توسعه پایدار کشاورزی، اشتغالزایی و اقتصاد خانوار نقش بسزایی دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز