خبرگزاری کار ایران

مشاورحقوقی خانه کارگرمازندران:

کارگران مصمم برای تحقق "جهش تولید" هستند/وضعیت امروز کارگران؛ حاد و بحرانی است

asdasd
کد خبر : ۹۰۵۶۹۳

مشاور حقوقی خانه کارگر تشکیلات استان مازندران گفت: کارگران شریف ایران و مازندران مصمم به تحقق منویات رهبر معظم انقلاب درخصوص تلاش برای جهش تولید در سال جاری هستند.

به گزارش "ایلنا" از ساری، "ابوطالب یحیایی" به مناسبت هفته بزرگداشت کارگر، تصریح کرد: درحالی که همگان انتظاردارند؛ کارگران به عنوان سربازان جبهه های خودکفایی و استقلال اقتصادی؛ نقش ارزنده ای در راستای پویایی صنعت درسال جهش تولید ایفاء نمایند؛ شورای عالی کار مصوبه ای را در بحث حداقل مزد تایید کرد که می تواند به بی انگیزگی کارگران منجر گردد.

این فعال کارگری عدم توازن میان هزینه های زندگی و سطح درآمدهای حاصل از کار تولیدی را دردی 40- 50 ساله برای کارگران برشمرده و گفت: کارگران قربانی دستورالعمل ها و تزهای اقتصادی دولت ها درسال های گذشته بوده اند و این روند متاسفانه همچنان ادامه دارد.

مشاور حقوقی خانه کارگر تشکیلات مازندران گفت: در شرایطی که قوه مجریه بر اجرای سیاست های به اصطلاح کارشناسی شده خود درحوزه های اقتصادی اصرار می ورزد؛ به نظر می رسد نمایندگان محترم مجلس نیز وظایف حساس نظارت و بازخواست دولت را فراموش نموده اند.

"یحیایی" وضعیت امروز کارگران را قرمز، حاد و بحرانی توصیف کرد و در مورد انتظارات جامعه کارگری از منتخبان مردم در مجلس یازدهم گفت: از نمایندگان مجلس بعدی انتظار داریم از گفتار درمانی و دادن شعارهای تکراری پرهیز نموده و جایگاه رفیع مجلس را احیاء کنند.

او درباره راهکارهای اجرایی شدن برنامه "جهش تولید" درسال جاری گفت: مقام معظم رهبری در یک دهه اخیرحساسیت ویژه ای درمورد مسائل اقتصادی کشور و حوزه های تولید و اشتغال داشته اند که اگر فقط یک یا دو برنامه مد نظر معظم له در سال های اخیر اجرایی می شدند ومسئولان ازشعاردادن پرهیز می کردند، شاید امروز مقام معظم رهبری اینقدردغدغه نداشتند!

یحیایی گفت: شعارحمایت ازتولید ورونق اقتصاد ملی می دهیم وازآن سوی مافیای قاچاق، اقتصاد را فلج کرده اند؛ خب وظیفه دولت و مجلس چیست؟ 

وی افزود:هشدارمی دهیم که نگاه کاسب کارانه به اقتصاد کشور و تلاش برای انحراف اقتصاد از مسیر تولید و صادرات و گرایش به واردات بی رویه و قاچاق گسترده؛ عرصه را برای کارآفرینان وتولید و اشتغال زایی تنگ کرده درحالی که تنها نسخه شفابخش اقتصاد ایران، توجه و تقویت تولید ملی و تلاش برای عملیلتی شدن "جهش تولید " است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز