خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران:

صادرات 458 میلیون دلاری تعاونی‌ها در مازندران

asdasd
کد خبر : ۸۸۰۲۴۵

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از صادرات 458 میلیون دلاری تعاونی ها طی 40 سال گذشته در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کامران اصغری با گرامیداشت دهه مبارک فجر با تاکید بر بیان ضرورت تبیین دستاوردها و ثمرات ارزشمند انقلاب اسلامی برای نسل امروز اظهار کرد: جامعه کار و تولید در صحنه های مختلف انقلاب همگام با سایر اقشار نشان داده اند که تحت هیچ شرایطی حاضر به کوتاه آمدن از آرمانهای انقلاب نیستند.

وی افزود: همواره جامعه کارگری در تمامی عرصه ها با همه فشارهای اقتصادی و مشکلات، وفاداری خود را به آرمانهای  نظام وانقلاب ومیهن  به اثبات رسانده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تصریح کرد: کارگران و کارفرمایان از جمله قشرهای اثرگذار در پیروزی انقلاب اسلامی بودند و این قشر تاکنون در برگزاری جشن‌های دهه مبارک فجر نیز حضور خودجوش و پررنگی داشته‌اند.

این مسئول در تشریح عملکرد 41 ساله اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در حوزه تعاون از تشکیل حدود 14 هزار تعاونی در استان خبر داد و گفت: با تشکیل این تعاونی ها 161 هزار و 140 فرصت شغلی ایجاد شده است.

اصغری میزان  اعطاء  تسهیلات به شرکت های تعاونی را 1240 میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: طی این مدت توسط این تعاونی ها 458 میلیون دلار صادرات صورت گرفت.

وی برگزاری 14 جشنواره تعاونی های  برتر، برگزاری 458 نمایشگاه داخلی و 120 نمایشگاه خارجی و کمک به اجرای پروژه های مسکن توسط تعاونی های مسکن مهر و تحویل حدود 6 هزار و800  واحد مسکونی را از دیگر اقدامات مهم و اساسی در حوزه تعاون در استان برشمرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در بیان عملکرد حوزه روابط کار از تشکیل 700 تشکل‌های کارگری  وکارفرمایی در استان خبر داد و اظهار کرد: بیش از 85 هزار پرونده درخواست بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان آور با هدف توجه به سلامت قشر زحمتکش کارگران بررسی شد.

این مسئول با اشاره به اینکه 360 هزار نفر ساعت آموزش ایمنی به کارگران، کارفرمایان و مهندسین با هدف افزایش میزان آگاهی ایمنی و کاهش حوادث ناشی از کار داده شده است، تصریح کرد: با هدف کاهش حوادث ناشی از کار، طرح های خود بازرسی درون کارگاهی و  استقرار مسئولین ایمنی در کارگاهها  و صدور 350 گواهینامه انجام شده است.

اصغری از کاهش سالانه حوادث و فوتی ناشی از کار در استان مازندران خبر داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز