خبرگزاری کار ایران

هواشناسی مازندران هشدار داد:

نفوذ سامانه سرد بارشی/ آماده باش به بخش‌های اجرایی

asdasd
کد خبر : ۸۶۹۸۱۴

هواشناسی مازندران در اطلاعیه ای از نفوذ سامانه سرد بارشی همراه باران و برف در مازندران خبر داد.

به گزارش حبرگزاری ایلنا از ساری، هواشناسی مازندران دراطلاعیه روز شنبه 19 بهمن از نفوذ سامانه سرد بارشی در استان مازندران خبر داد و اعلام کرد که این سامانه ابتدا سپس مناطق غربی و بتدریج مناطق مرکزی و شرقی را در بر می‌گیرد.

در این اطلاعیه آمده است که بارش باران و برف، وزش باد شدید بین 50 تا 70 کیلومتر بر ساعت، کولاک برف ،کاهش شدید دما بین تا 25 درجه از پیامدهای این سامانه در استان است.

همچنین از یکشنبه تا اواسط روز دوشنبه بارش باران، وزش باد شدید در مناطق پایین دست و بارش برف در ارتفاعات و دامنه‌ها را خواهیم داشت.

از بعدازظهر دوشنبه تا پایان وقت سه‌شنبه علاوه بر بارش برف در ارتفاعات و دامنه‌ها، با توجه به کاهش محسوس دما عمده بارش‌ها در مناطق پایین دست نیز بصورت برف یا مخلوط باران و برف خواهد بود.

هواشناسی مازندران پیش بینی کرد میزان باران در مناطق ساحلی و جلگه‌ای بین 50 تا 100 میلیمترو برف بین 10 تا 30 سانتیمتر و در ارتفاعات و دامنه‌ها برف بین 30 تا 100 سانتی متر درغرب استان خواهد بود.

این اداره کل با انتشار این اطلاعیه توصیه کرد: بخش‌های مختلف اجرایی استان نظیر مدیریت بحران فرمانداری‌ها ، شهرداری‌ها، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی، شرکت‌های آب و برق، راه و شهرسازی، سازمان آتش نشانی، فرودگاه، سازمان راهداری و حمل و نقل و جاده ای، سازمان بنادر و دریانوردی، راهداری، مدیریت حمل و نقل، پلیس راه و راهور، نیروی نظامی و انتظامی با توجه به اخطاریه صادره تمهیدات لاازم را بعمل آورند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز