خبرگزاری کار ایران

گفت وگو با «راننده زن نمونه شهری» ساری :

دنیای زنان را محبت‌آمیز کنیم نه پر از خشونت/ درآمدم زیاد نیست اما شغل‌ام شرافتمندانه است

asdasd
کد خبر : ۸۵۸۰۸۲

زنان بسیاری در دنیا هستند که جنسیت هیچ‌گاه مانع رسیدن به موفقیت و خواسته‌هایشان نشد و تمام تلاش خود را به کار بستند و در زمینه‌هایی که توانایی و استعداد داشتند به موفقیت رسیدند.

به گزارش خبرنگار ایلنااز ساری،گاهی مردم برخی کارها را منتسب به مردان می‌دانند و تصورشان این است که شاید زنان به خوبی مردان از عهده انجام آن بر نیایند اما زنان بسیاری ثابت کردند که در زمینه‌های مختلف می‌توانند پا به پای مردان توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارند.

با اسم راننده تاکسی معمولا شغلی مردانه در ذهن تداعی می‌شود اما با این وجود زنان با ورود به این شغل تصور انحصار رانندگی تاکسی به مردان را از بین بردند و اکنون شمار رانندگان زن تاکسی در ساری و دیگر شهرها از تعداد انگشتان دست نیز فراتر رفته است .

در میان انبوهی از رانندگان مرد که برای آیین تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل درون و برون شهری ساری شرکت کردند حضور چند زن در میان آنان توجه‌ را به خود جلب می کرد ،زنی میانسال که دور لبخند می زد و ازاینکه به مراسم  دعوت شده خوشحال است.

دقایقی از زمان حضورش نگذشته بود که نام «ماهروزه یوسفی» به عنوان راننده نمونه درون شهری در میان دیگر رانندگان مرد از سوی مجری برنامه شنیده می‌شود  با گام‌های محکم  زنانه  به سمت مجری می رود  و لوح سپاس خود را دریافت می‌کند.

نقش‌آفزینی زنان در بخش‌های مختلف جامعه بر کسی پوشیده نیست، ماهروزه یوسفی نیز از همان دسته زنانی است که با تکیه بر قدرت دستانش نان‌آور خانه‌ای است که همسرش رادر سال‌های دور از دست داده است و با جابجایی مسافران تنها پسرش را از آب و گِل بیرون آورد.

دنیای زنان را محبت‌آمیز کنیم نه پر از خشونت/ درآمدم زیاد نیست اما شغل‌ام شرافتمندانه است

او می‌گوید: پس از فوت همسرم برای اینکه بتوانم  مخارج خود و فرزندم را تامین کنم با خودروی پیکان در مسیر کمربندی جنوبی به میدان امام مسافرکشی می‌کردم که با اعتراض رانندگان تاکسی در این مسیر مبنی بر اینکه خودروی شخصی نباید مسافرکشی کند؛ مواجه شدم ،اما چاره‌ای نبود کرایه خانه استیجاری و خرج و مخارج خانواده باعث شد  تا در چنین شرایطی نیز به کارم ادامه دهم.

سه سال گذشت ، خودروی پیکان را فروخته و پراید خریدم و به کارم ادامه دادم اما اینبار نیز همچنان اعتراضات رانندگان تاکسی منو مورد هدف قرار می داد از اینرو گواهی نامه پایه ب 2 را گرفتم و پس از مراحل قانونی تاکسی خریدم و اکنون 4 سال است با داشتن کارت شهری مسافران خط انقلاب - دخانیات شهرساری را جابجا می‌کنم.

او ادامه می دهد : از شغل‌ام راضی‌ام و رانندگی را هم خیلی دوست دارم از آن پس رفتار دیگر رانندگان با من خیلی خوب شد و از نظر من همه رانندگان مرد مثل  برادران من هستند و از من حمایت می‌کنند.

یوسفی عاشق شغلش است و بر آن عشق می ورزد و می‌گوید: « تا زنده‌ام و توان دارم به شغلم ادامه می‌دهم دوست دارم بر تعداد رانندگان زن افزوده شود چرا که زنان از توانایی بالایی برخوردار هستند.

راننده نمونه تاکسی شهری ساری با بیان اینکه ما امانتدار مردم هستیم و مردم به ما اعتماد می‌کنند، افزود: رضایت مسافران برای من یک اصل است و سعی می‌کنم همیشه با خوشرویی با مسافران برخورد کنم.

این راننده تاکسی که رضایتمندی خود را از حمایت تاکسیرانی ساری به رانندگان زن در حوزه شهری اعلام می‌کند ، در ادامه می‌گوید:« درآمدم شاید زیاد نباشد اما شغلم شرافتمندانه است و راضیم به رضای خدا .»

زنان زیادی هستند که پا به پای هزاران مرد دیگر نان‌آور خانه‌هایشان هستند ، یادمان باشد اگر از این زنان توانمند دیدیم دنیایشان را نه تنها پر از خشونت نکنیم که  مهربان‌تر کنیم.

3 هزار و هفت دستگاه تاکسی در ساری به شهروندان خدمات رسانی می‌کند که از این تعداد 5 راننده تاکسی " زن " هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز