خبرگزاری کار ایران

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر:

5.4 درصد جمعیت فعال کشور معتاد هستند/تاکید بر اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۵۴۱

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: 5.4 درصد جمعیت فعال کشور مواد مخدر مصرف می کنند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ساری،اسکندر مومنی بعدازظهر امروز در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه بر اساس تاکیدات ریاست جمهور مبارزه با مواد مخدر با دو رویکرد مبارزه با معتادین متجاهر و پیشگیری در راس آسیب های اجتماعی قرار دارد،اظهار کرد: در دنیا حدود 280 میلیون مصرف کننده مواد مخدر داریم که سالانه 570 هزار نفر در اثر مصرف مواد مخدر جانشان را از دست می دهند.

وی بیان کرد: بر اساس اعلام سازمان ملل کشور افغانستان یکی از کانون های اصلی مواد مخدر است که در سال 2001 میلادی 200 تن مواد مخدر در این کشور تولید شد و این میزان در سال 2017 به 9 هزار تن افزایش پیدا کرد.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: روند تولید مواد مخدر در این کشور رو به افزایش است و تولید مواد مخدر صنعتی نظیر شیشه نگرانی ها را افزون تر کرده است.

وی با اعلام اینکه حدود 2 میلیون و 800  نفر مصرف کننده مواد مخدر در کشور داریم که یک میلیون 600 نفر بصورت تفننی مصرف می کنند،افزود: یک میلیون و 600 هزار نفر نیز با مواد مخدر درگیر هستند.

مومنی میزان مصرف مواد مخدر بین افراد 16 تا 65 سال را 5.4 درصد اعلام کرد و افزود: میزان مصرف مواد مخدر در استان مازندران 6.2 درصد که نصف جمعیت کشور را این استان مصرف کننده دارد.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: میزان مصرف مواد مخدر در بین دانش آموزان کشور 2.1 درصد است که این میزان در استان مازندران 1.6 درصد است.

وی با اعلام 4.7 درصد از دانشجویان کشور درگیر مواد مخدر هستند این میزان را در بین دانشجویان مازندران 4.4 درصد است،افزود: میزان مصرف مواد مخدر جامعه کارگری استان نصف کشور است.

مومنی با بیان اینکه  کاهش مصرف مواد مخدر فقط مربوط به دهه 60 بوده است،افزود: در دهه 40 تا 50 افزایش و از دهه 70 تا 90 این میزان رو به رشد بوده است.

وی ادامه داد: میزان مصرف مواد مخدر طی 6 سال گذشته 5 درصد افزایش داشته است.

مومنی یادآور شد:بیش از  30 درصد از این افراد بیان کردند ما فکر نمی کردیم با یک بار مصرف درگیر شویم .

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ،تصریح کرد: موضوع مواد مخدر باید اجتماعی و از همه ظرفیت های دینی و فرهنگی کشور استفاده بشود تا جوانان قدرت نه گفتن را بیاموزند.

وی از انعقاد تفاهمنامه با حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش برای اجرای طرح " یاریگران زندگی " در کشور خبر داد و گفت: همچنین با نهادهای دیگری از جمله وزارت ارشاد و ورزش نیز تفاهمنامه هایی منعقد شده است.

مومنی ادامه داد: در حالی که میزان کشفیات مواد مخدر بیشتر شده، آمار شهدای این بخش کمتر ولی ضربه به بنیان‌ های اقتصادی قاچاقچیان بیش قاچاقچیان بیشتر شده است.

وی  با اشاره به کشف 700 تن مواد مخدر در کشور گفت: 75 درصد آن در شرق کشور و حاشیه شرق و 25 درصد آن مربوط به بقیه استان‌ها بوده و بیش از 70 درصد کشفیات براساس کارهای اطلاعاتی بوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز