خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

اوقاف 107موکب اربعین در ایران و عراق دارد/ 70بیمارستان اوقاف ساماندهی می شود

asdasd
کد خبر : ۸۲۰۴۳۳

حجت الاسلام خاموشی از برپایی 107 موکب در داخل و خارج از کشور جهت خدمت رسانی به زائران اربعین اشاره کرد و تصریح کرد: 47 موکب از این تعداد در داخل خاک عراق و مابقی در سطح کشور تا مرز جاوه که محل ورود زائران پاکستانی است، برپا شده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی امروز با حضور در بیت آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در استان مازندران ضمن عیادت از وی به تشریح برنامه های فرهنگی اوقاف و امورخیریه ویژه اربعین حسینی و دهه آخر ماه صفر که در سراسرکشور و عراق برگزار پرداخت.

 وی از برپایی 107 موکب در داخل و خارج از کشور جهت خدمت رسانی به زائران اربعین اشاره کرد و تصریح کرد: 47 موکب از این تعداد در داخل خاک عراق و مابقی در سطح کشور تا مرز جاوه که محل ورود زائران پاکستانی است، برپا شده اند. 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بابیان اینکه اوقاف و امورخیریه پذیرایی از زائران آذربایجان که از اردبیل وارد کشور می‌شوند، تمهیداتی اندیشیده است، اضافه کرد: کارکنان اوقاف و خادمان امامزادگان و بقاع متبرکه به صورت جهادی و خودجوش در خدمات رسانی به زائران امام حسین(ع) فعال هستند.

خاموشی با اشاره به برپایی موکب‌های اوقاف در سامره، کوفه و در کاظمین، افزود: در مسیر نجف به کربلا، نجف و شهر کربلا موکب‌های اوقاف برپاشده است.

وی در ادامه سخنانش ضمن تحسین تلاش های مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان مازندران در اجرای درست نیت واقفان و همچنین برپایی موکب حضرت علی اصغر(ع) در سامرا، اظهار کرد:  پس از ارزیابی عملکرد اوقاف استان، حکم مسئولیت حجت‌الاسلام حیدری جناسمی مجددا تمدید شد.

رئیس اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به تصمیم‌گیری‌های جدید این مجموعه برای کمک به حوزه‌های علمیه، بیان کرد: به صورت ویژه در این بخش برنامه داریم.

وی یادآور شد: اوقاف و امورخیریه جهت دهی خاصی در کمک به حوزه‌های علمیه را در دستور کار  دارد.

خاموشی با اعلام اینکه تملیک عیانی در اوقاف ممنوع شده است، افزود: وقف قابل فروش نیست،این موضوع مورد تایید رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه ای قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بااجرای این طرح قدرت مالی وقف در چند سال آینده افزایش می یابد،افزود: در سطح کلان حدود 20 درصد به افزایش درآمد اوقاف کمک می‌شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای هدایت موقوفات به سمت فعالیت محصولات دانش بنیان، بیان کرد: در این حوزه رهبری دغدغه جدی داشته و بنا داریم که علم را به کمک اقتصاد هدایت کنیم.

خاموشی با اشاره به برنامه ریزی انجام شده برای تولید ایمپلنت دندانی با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، گفت: این مجموعه در استان فارس با مشارکت 80 درصدی اوقاف و 20 درصد شرکت دانش بنیان در دست اقدام و راه اندازی است.

وی به برنامه‌ریزی انجام شده برای استفاده بهینه از موقوفات اشاره کرد و افزود: به صورت جدی راجع به مسائل دفاع از موقوفه اقدامات ثبتی در سایه تعامل با نهادها را در برنامه کاری داریم.

وی به احداث حدود 6 هزار باب مدرسه در سطح کشور توسط اوقاف  اشاره کرد و گفت: به دنبال افزایش خدمات و کیفی سازی این مدارس هستیم.

خاموشی ،بیان کرد: در سطح کشور بیش از 300 زندانی در راستای فعالیت امور خیریه این سازمان آزاد شدند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 70 بیمارستان در سطح کشور به نام اوقاف ثبت شده است که طرح ساماندهی این مراکز در دستور کار است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز