خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار مازندران:

جلوگیری از تغییر غیرقانونی کاربری اراضی کشاورزی امری ضروری است/گردشگری روستایی فرصتی مناسب در جهت درآمد پایدار

asdasd
کد خبر : ۸۱۶۹۸۱

معاون عمرانی استاندار مازندران بر ضرورت جلوگیری از تغییر غیرقانونی کاربری اراضی کشاورزی تاکید کرد و افزود: باید تدابیری اتخاذ شود تا اراضی کشاورزی بویژه شالیزارها محلی برای ساخت و ساز واحدهای مسکونی و تجاری نشود.

به گزارش ایلنا از ساری،مهدی رازجویان در همایش بخشداران و روسای شورای بخش استان مازندران که به مناسبت روز ملی روستا برگزار شد ،اظهار داشت: سه استان شمالی به عنوان تامین کننده مواد غذایی مورد توجه قرار گرفته اند انتظار می رود تغییر کاربری نیز مورد توجه و پیگیری قرار بگیرد.

وی بر ضرورت جلوگیری از تغییر غیرقانونی کاربری اراضی کشاورزی تاکید کرد و افزود: باید تدابیری اتخاذ شود تا اراضی کشاورزی بویژه شالیزارها محلی برای ساخت و ساز واحدهای مسکونی و تجاری نشود.

معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: باید ببینیم با وضع موجود چه برنامه ای لحاظ کنیم تا عملکرد بخش ها نمود پیدا کند. البته دهیاران،شوراها و بخشداران با حداقل امکانات در پیشرفت و توسعه بخش ها تلاش می کنند.

وی بر پیگیری شوراها و بخشداران برای دریافت تسهیلات روستایی تاکید کرد و افزود: شوراها و بخشداران موتور تحرک و توسعه روستاها راشناسایی و در جهت ارتقای اشتغال پایدار روستایی تلاش کنند.

رازجویان بررسی و شناخت زمینه های ایحاد مشاغل روستائیان با رویکرد اشتغال زایی به منظور دستیابی به درآمدهای پایدار و ایجاد اشتغال زایی یکی دیگر از اولویت های مهم بخشداری و دهیاری ها به خصوص در روستاهای هدف گردشکری عنوان کرد.

وی با اشاره به گردشگری و بوم گردی روستایی گفت: بوم گردی از جمله صنایعی است که با توسعه آن روستاها و تقویت زیرساخت های گردشگری می توان رونق اقتصادی خاصی به روستاها بخشید که نقش دهیاران در شناسایی این ظرفیت ها بسیار موثر است.

رازجویان به تولیدات روستایی اشاره کرد و تصریح کرد:امروز در برپایی نمایشگاه ها،تولیدات غذایی ارگانیک روستایی بیشتر مورد توجه عموم قرار می گیرد بنابراین توجه به این بخش نیز الزامی است.

وی خاطرنشان کرد:با حمایت از تولیدات روستایی ضمن ایجاد اشتغال به تولیدات روستائیان و عشایران رونق می بخشیم.از اینرو می طلبد بخشداران نمونه ای از تولیدات روستایی را در نمایشگاه های تهران یا نمایشگاه های بین المللی در معرض دید عموم قرار دهند.

رازجویان یکی دیگر از راهکارهای فروش محصولات را فضای مجازی دانست و گفت:عرضه محصولات در فضای مجازی گامی در جهت کاهش هزینه های حمل و نقل است.

معاون عمرانی استاندار مازندران در بخش دیگر از سخنانش به ظرفیت آببندان های مازندران اشاره و آن را فرصت خوبی برای ایجاد اشتغال و توسعه روستاها عنوان کرد و ادامه داد:متاسفانه آببندان هایی در روستاها وجود دارند که از آن استفاده مناسب نمی شود.

وی توجه به مازندران پاک را از دیگر اهداف استان عنوان کرد.

رازجویان تاکید کرد:جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در دستور کار قرار دارد ضمن آنکه صدور پروانه های ساختمانی با سازمان همیاری شهرداری هاست که میتواند ساخت و سازها را مدیریت کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز