خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:

نگاه علمی و کارشناسی به امور پایه کشور وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۱۹۹

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه علمی و کارشناسی به امور پایه کشور وجود ندارد.

علی محمد شاعری بعدازظهر امروز در جلسه شورای اداری مازندران که با حضور وزیر علوم و تحقیقات برگزار شد، به نقش دانشگاه ها در توسعه و پیشرفت جامعه اشاره کرد و اظهار داشت:کشوری توسعه می یابد که توسعه علمی و فناوری های نوین بر عهده دانشگاه ها باشد.

وی افزود: اگر آب دریای خزر را می خواهند به فلات مرکزی منتقل کنند اینطور نباشد که فقط مردم و n.j.o ها نسبت به این موضوع واکنش دهند بلکه مسیر مطالبات اجتماعی را دانشگاه ها بایستی دنبال کنند.

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی گفت: این قشر دانشگاهی است که بایستی حساسیت های لازم را به جامعه ارایه دهند تا جلوی رخداد شوم انتقال آب دریای خزر در شمال کشور را بگیرند.

وی با بیان اینکه نگاه علمی و کارشناسی به امور پایه کشور نداریم،ادامه داد: اگر پسماندها کشور را اذیت می کنند ناشی از آن است که مطالعه و دانش لازم نداشته و فناوری درست برای مدیریت آن را نداریم.

شاعری به معضل بیکاری اشاره کرد و افزود: برای حل معضل بیکاری راهکار علمی نداریم در حالیکه کشورهای دیگر با تکیه بر فناوری های نوین توانستند مشکلات متعدد از جمله بیکاری، محیط زیست و غیره را حل کنند .

وی با تاکید بر اینکه نیازمند تحول در اداره کشور هستیم،تصریح کرد: نگاه نو به اداره کشور نیاز است،از اینرو دانشگاه پیشاهنگ و راهور در این مورد هستند.

شاعری خاطرنشان کرد: در حال حاضر رابطه بین توسعه و دانشگاه عملیاتی و اجرایی نشده است و بار اصلی توسعه بر دوش دانشگاه ها نیست و تا زمانیکه رخ ندهد به ضریب خوداتکایی 95 درصد و رشد هشت درصدی نخواهیم رسید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز