خبرگزاری کار ایران

مدیر کل پزشک قانونی اعلام کرد:

مرگ 61 نفر از عابران پیاده در سه ماهه اول امسال

asdasd
کد خبر : ۷۹۵۴۵۳

مدیر کل پزشکی قانونی استان گفت: در سه ماه نخست امسال 61 نفر عابر پیاده که 47 نفر از آنها مرد و ما بقی زن بودند، در حوادث رانندگی کشته شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 30 درصد افزایش داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی عباسی مجموع آمار تلفات حوادث رانندگی در سه ماه امسال را   163 اعلام کرد و افزود: 37 درصد کل تلفات حوادث رانندگی سه ماه امسال عابرین پیاده بودند.

این مقام اجرایی استان بیشرین علت فوت عابرین را ضربه به سر و شکستگیهای متعدد دانست و اظهار داشت: بیشترین گروه سنی عابرانی که در حوادث رانندگی کشته می شوند، افراد بالای 61 سال با 39 درصد و کمترین سنین 10 به پایین با 5 درصد قرار دارند.

خرداد ماه با 28 اردیبهشت با 18 و فروردین با 15 مورد به ترتیب بیشترین ماهی بود که  فوتی در آن به ثبت رسید.

عباسی ضمن بیان اینکه بالاترین آمار فوتی های عابران پیاده در شهرستان‌های ساری و آمل هر کدام با 10 و نوشهر با 9  مورد رخ داد ، افزود:72 درصد وسیله درگیر با عابرین سواری روی داده است .که بیشترین آمار در سواری را پراید با 10 مورد ثبت شده است.

دکتر عباسی با اشاره به محل فوت عابران پیاده گفت:  از تلفات عابران پیاده در مسیرهای برون شهری  و روستایی هستند که این موضوع رعایت قوانین مربوط به عابران پیاده از جمله توجه به چراغ راهنما،‌ عبور از خط کشی عابر پیاده و پل های عابر را دو چندان می کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز