خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران مطرح کرد:

نقش موثر امر به معروف و نهی از منکر در جلوگیری از وقوع منکرات

asdasd
کد خبر : ۷۹۴۳۳۲

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران گفت:شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در دستگاهها از وقوع منکرات در سازمان متبوع خود جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، خلیل صالحی دبیر این ستاد در حاشیه همایش دبیران شورای امر به معروف و نهی از منکر دستگاههای دولتی و سازمان های غیردولتی استان که پیش از ظهر  برگزار شد، امر به معروف و نهی از منکر را فریضه ای الهی و اجتماعی برشمرد  و اظهار داشت: بر اساس روایات متعدد از امامان معصوم علیهم السلام اگر از امر به معروف و نهی از منکر غافل شویم اشرار جامعه بر ما حاکم می شوند و آنگاه هرچه دعا کنیم به استجابت نمی رسد.

وی افزود: ما معتقدیم که ظاهر افراد جامعه باطن مسئولین ما است پس باید ابتدا مطالبه گری و امر به معروف و نهی از منکر را از مدیران و زمامداران حکومت شروع کنیم تا از این طریق بتوانیم این فریضه الهی را به کل جامعه تسری دهیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران مطالبه گری اجتماعی را یکی از مهمترین برنامه های ستاد در سال جدید عنوان کرد و گفت: انتظار ما این است که در دستگاههای دولتی و سازمانهای غیردولتی که ساختار شورای امر به معروف و نهی از منکر در آنها ایجاد شده هیچ منکری اتفاق نیافتد.

وی ادامه داد: منکر در نگاه ما تنها محدود به مقوله عفاف و حجاب نیست بلکه حوزه های بسیار وسیعتری را شامل می شود از قبیل فساد اقتصادی، رانت خواری، رشوه، عدم رعایت حقوق شهروندی و ... که تمام اینها اثرات مخرب و جبران ناپذیری را در جامعه بجا خواهند گذاشت و باید با اولویت بندی دقیق با آنها مقابله کرد.

صالحی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث آسیب های فضای مجازی در جامعه اشاره کرد و تاکید داشت: دشمنان از طریق تبلیغات رسانه ای و شبکه های اجتماعی قصد به انحراف کشیدن جوامع اسلامی بویژه جوانان و نوجوانان کشور ما را دارند و این می طلبد تا دستگاههای مسئول در حوزه فرهنگی جدی تر پای کار بیایند و در این زمینه تدبیر نمایند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران نقش دستگاههای آموزشی در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی را بسیار مهم برشمرد و خاطرنشان ساخت: تغییر رویکرد در همه زمینه ها مستلزم آموزش صحیح پیرامون آن موضوع است؛ از همین رو یکی از مطالبه های جدی ستاد امر به معروف از دستگاه های آموزشی از قبیل آموزش و پرورش، دانشگاه ها، حوزه های علمیه و صدا و سیما این است تا نسبت به آموزش عمومی و ترویج فرهنگ فریضه امر به معروف و نهی از منکر اقدامات جدی و عملی را در دستور کار خود قرار دهند و زمینه را برای اجرای صحیح این فریضه الهی توسط آحاد مردم در جامعه فراهم نمایند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز