خبرگزاری کار ایران

معاون امور عمرانی استاندار مازندران:

احداث سرشاخه گیرها می بایست از برنامه های مهم در حوزه آب باشد

asdasd
کد خبر : ۷۹۱۴۰۳

مهدی رازجویان گفت: دستگاه های مسئول در حوزه آب می بایست اهمیت ویژه ای برای این حوزه قائل شوند. ‎

به گزارش خبرنگار ایلنا،مهدی رازجویان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران در جلسه شورای حفاظت منابع آب استان با اشاره به اینکه احداث سرشاخه گیرها باید از برنامه های مهم در حوزه آب باشد که نیازمند بودجه و اعتبار لازم می باشد، خاطرنشان کرد: دستگاه های مسئول در حوزه آب می بایست اهمیت ویژه ای برای این حوزه قائل شوند و از مسایل خطرآفرین سیلاب بعنوان راهبردی موثر در تزریق منابع آبی زیرزمینی بهره ببرند.

وی افزود: با استفاده مناسب از مسایل منفی و خطرآفرین سیلاب می توان نسبت به احداث سد های آبی در راستای مهار آب های سطحی اقدام نمود.

رازجویان تصریح کرد: می توان با اولویت بندی موضاعات مربوط به آب، کمبود آب های زیرزمینی را جبران و سطح آب های زیر زمینی را افزایش دهیم و شاهد بهره وری مناسب از منابع آبی باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران اظهار کرد: کنترل مناسب و مشخصی نسبت به میزان و کیفیت آب خروجی از طرح های پرورش ماهی باید صورت گیرد. 

وی یادآور شد: کنترل و هدایت آب های سطحی در مدیریت منابع مالی حوزه کشاورزی و آب تاثیر بسزایی دارد که می بایست در این بخش مطالعات و فرآیندهای راهبردی لازم صورت گیرد، مطالعات حوزه آب و اقدامات مدیریتی در این بخش می بایست از اولویت های اصلی دستگاه های عضو شورای حفاظت از منابع آب استان قرار گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز