خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران

توسعه صنعتی و معدنی مازندران نیازمند توجه ملی است

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۶۳۵

استاندار مازندران در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت:توسعه صنعتی و معدنی مازندران نیازمند توجه ملی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،احمد حسین زادگان در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در چالوس برگزار شد، گفت: مازندران ظرفیت های آبی و معدنی فراوانی دارد که برای صنایع پایین دستی فولاد مناسب است ولی در این زمینه کمتر به استان توجه شده است.

وی همچنین مازندران را دارای ظرفیت مناسب برای اجرای و راه اندازی طرح های حوزه پتروشیمی دانست و افزود: مازندران با توجه به دسترسی به آب های سطحی و دریا  قابلیت راه اندازی طرح های پتروشیمی را دارد و برای راه اندازی این صنایع با وزارت صمت مکاتباتی انجام داده ایم و به دنبال اخذ مجوز هستیم.

نماینده عالی دولت در مازندران به وجود معادن مختلف از جمله معادن مس، روی ، سرب و حتی طلا در استان اشاره کرد و گفت: می توان با رعایت مسایل زیست محیطی  از این ظرفیت ها در شرایط تحریمی استفاده لازم را برد.

استاندار مازندران وجود زیرساخت های مناسب در استان را از دیگر ظرفیت های بالقوه برای رونق تولید و تجارت برشمرد و بر ضرورت توجه ملی برای بهره گیری از ظرفیت های بندری، فرآوری محصولات کشاورزی و باغی و رفع مشکلات دیگر بخش ها تاکید کرد.

حسین زادگان با اشاره به امضای تفاهمنامه یک میلیارد دلاری با صندوق ضمانت صادرات ایران برای حمایت از صادرات محصولات استان بویژه به کشور های حوزه مشترک المنافع موسوم به " cis "، افزود: باید با حمایت از سرمایه گذاری، شرکت های دانش بنیان و تجار استان، از ظرفیت های بندری و زیر ساخت های مازندران که در حال حاضر امنیت غذایی کشور ا تامین می کند در شرایط تحریم به عنوان تامین کننده ارز کشور بهره گرفت.

وی با قدردانی از وزارت صمت بویژه شخص رضا رحمانی به عنوان وزیر، افزود: امسال با پی گیری های انجام شده و حمایت شخص وزیر صمت قرار است که سهم یک هزار میلیارد تومانی عوارض اخذ شده از محصولات تولیدی آلوده زا  برای رفع معضل پسماند مازندران در نظر گرفته شود که در صورت تحقق این مشکل مزمن با شتاب بیشتری در استان رفع شود.

استاندار مازندران همچنین از شناسایی واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال در شهرک های صنعتی استان و تلاش برای بازگرداندن آنها به خط تولید با بهره گیری از تمامی ظرفیت های دستگاههای اجرایی و بانک ها خبر داد و گفت: در این راستا نیز هر واحد تولیدی که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد مورد توجه و حمایت قرار گرفته است تا هرچه زودتر با تمام ظرفیت راه اندازی شود.

حسین زادگان افزود: با تلاش شبانه روزی مدیران استانی و کارگروه تسهیل در شرایط جنگ اقتصادی و تحریم علیرغم تلاش دشمن برای به تعطیلی کشاندن واحدهای تولیدی، تولید همچنان تداوم دارد و واحدهای نیمه راکد و در مراحل پایانی بهره برداری وارد مدار تولید می شوند و این رویه به یک حرکت همه جانبه واحدهای تولیدی تبدیل شده است که بیانگر این است که این مردم تحریم پذیر نیستند.

وزیر صمت به همراه معاون وزارتخانه صبح امروز به غرب مازندران سفر کرد. رضا رحمانی که استاندار مازندران و جمعی از مدیران استانی او را همراهی می کنند ابتدا در کلاردشت حضور یافت و از شهرک صنعتی این شهرستان بازدید کرد. وی سپس از شهرک صنعتی مرزن آباد چالوس دیدن کرد و سپس در نشست ستاد تسهیل استان در چالوس شرکت نمود.

بازدید از شهرک صنعتی نوشهر و محمودآباد از دیگر برنامه های رحمانی در سفر به غرب مازندران است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز