خبرگزاری کار ایران

نصرالله دریابیگی فعال با سابقه کارگری در مازندران:

خط قرمز بیمه شدگان و بازنشستگان؛ سازمان تامین اجتماعی است/دولت به دخالت های خود در امورات داخلی تامین اجتماعی پایان دهد

asdasd
کد خبر : ۷۸۷۷۸۸

"نصرالله دریابیگی" گفت: خط قرمز بیمه شدگان و بازنشستگان؛ سازمان تامین اجتماعی است و تاکید داریم که دولت باید به دخالت های خود در امور این سازمان پایان دهد.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی مازندران در گفت و گو با ایلنا،گفت: درحالی که سازمان تامین اجتماعی وظایف و رسالت های خطیری در برابر جامعه بزرگ بیمه شدگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی داشته و انتظار آن است که برای رفع مشکلات دهها میلیون عضو خود گام های بلندی را بردارد؛ خودش دچار چالش های متعددی شده و ادامه حیات این سازمان با اما و اگرهای زیادی مواجه است.

دریابیگی بیمه شدگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی را صاحبان اصلی این سازمان دانست و گفت: یکی از دغدغه های بزرگ خانواده عظیم تامین اجتماعی؛ دخالت دیگران و در راس آنها دولت در امورات این سازمان و کمرنگ شدن نقش صاحبان واقعی آن در مدیریت مجموعه بزرگ تامین اجتماعی است.

این نماینده با سابقه کارگری با انتقاد شدید از این که سازمان تامین اجتماعی و مجموعه بزرگ "شستا" به حیاط خلوت دولت ها و جریانات سیاسی تبدیل شده است، می گوید: دولت به جای دخالت در امورات این سازمان و انتصاب مدیرعامل تامین اجتماعی؛ بدهی 200 هزار میلیارد تومانی خود به صندوق تامین اجتماعی را پرداخت کند تا گره از مشکلات بی شمار این سازمان باز شود.

دریابیگی با اشاره به پیگیری جدی ایجاد شورای عالی تامین اجتماعی به جای هیات امنای سازمان؛ می گوید: مدیر عامل جدید تامین اجتماعی باید صدای خانواده بزرگ این سازمان را به گوش رئیس جمهوری و دیگر مقامات برساند؛ تامین اجتماعی مظلوم ترین صندوق بیمه ای در میان صندوق هاست و اجازه نخواهیم داد بیش از این در معرض دست اندازی ها قرار گیرد.

این نماینده کارگری با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور در خصوص واگذاری شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی "شستا" به بخش خصوصی؛ مراتب نگرانی و انتقاد جامعه بزرگ کارگری و بازنشستگان مازندران وکشور رانسبت به اینگونه اظهارات اعلام نمود وگفت: جامعه کارگری و کارفرمایی و دولت هر یک در هیات امنای تامین اجتماعی سهیم هستند و مخالفت خود را با هرگونه دخالت مستقیم دولت در این سازمان اعلام می نماییم.

وی با اشاره به وضعیت رقبت بار معیشت بازنشستگان و دل نگرانی های فراوان بیمه شدگان نسبت به وضعیت صندوق تامین اجتماعی و منابع مالی آن گفت: به جای تصمیم گیری ها درباره مدیریت ها و دخالت در امور داخلی این سازمان؛ دولت بدهی هایش را به تامین اجتماعی پرداخت کند تا مشکلات و کمبودهای درمانی این سازمان مرتفع شده و طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان که حق قانونی آنان است؛ برطرف شود.

دریابیگی در توصیف معیشت سخت بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: آنانی که چشم طمع به منابع مالی تامین اجتماعی و شستا دوخته اند درباره حقوق 1.5 میلیون تومانی بازنشستگان چه پاسخی دارند؟

این فعال کارگری تصریح کرد: مدیرعامل محترم تامین اجتماعی اولین و مهمترین اولویت کاری خود را احقاق مطالبات سازمان از دولت قراردهد؛ در بحث درمان اجرای قانون الزام و درمان رایگان بیمه شدگان و مستمری بگیران در دستور کارش باشد؛ این بیمه های تکمیلی چه نمایشی هستند که سالها به اجرا در می آید؟ مگر تامین اجتماعی متعلق به بیمه شدگان نیست؟ پس چرا هیچ حقی در تصمیم گیری ها ندارند؟

نصرالله دریابیگی بار دیگر از تضییع حقوق بازنشستگان و بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی انتقاد کرده و با تاکید بر این که این سازمان و"شستا" نباید به حیاط خلوت دولت ها و جریانات سیاسی و گروه های مختلف تبدیل شود، گفت: منتقدان از نهادهای کارگری و وکیل و وزیر را به باد انتقاد می گیرند و به راحتی آنان را حذف می کنند تا به راحتی منابع و امکانات این سازمان عظیم را در اختیار خود بگیرند!

او بهره مندی دولت از منابع و امکانات این سازمان برای طرح تحول سلامت و واریز حق درمان کارگران به خزانه دولت به شدت انتقاد کرد و گفت: جامعه شریف کارگری به هرشخص و مسئولی اعتماد کرد؛ ضربه خورد! نمایندگان محترم مجلس از کارگران رای می گیرند تا در خانه ملت از حق و حقوقشان دفاع کنند و بعد می روند به دنبال منافع اشان! آن همه شعار و وعده ها چه شدند؟

دریابیگی می گوید: کارگران در انتخابات پیش رو در اسفند 98 به کسانی رای خواهند داد که در عین تعهد و تخصص سابقه خدمت به جامعه کارگری را داشته و دارای حسن سابقه در مباحث مربوط به کار و تولید و اشتغال باشند!

نمایندگان مورد تایید تشکیلات کارگری باید دیندار و متعهد و ملتزم به ولایت فقیه بوده و به جایگاه مقدس تولید و کارگری اعتقاد داشته باشند؛ این که بیایند و شعارهای زیبا و عامه پسند بدهند و بروند پی کارشان و منافع خود را پیگیری کنند؛ مورد اعتماد این جامعه نخواهند بود.

وی گفت: به افرادی اعتماد خواهیم نمود که ضمن دفاع از قوانین کار و تامین اجتماعی؛ پیگیری طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان و قرارداد های موقت را که کانون گرم هزاران خانوار کارگری را از هم پاشیده است، را در اولویت کاری خویش قرار دهند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز