خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

آب، برق و گاز هیچ مکان عمومی بدون هماهنگی با فرمانداران قطع نشود/ پویش مازندران پاک مطالبه جدی هر مازندرانی باشد

asdasd
کد خبر : ۷۶۶۱۳۹

استاندار مازندران تأکید کرد که شرکت‌های آب، برق و گاز اجازه ندارند بدون هماهنگی با فرمانداران شهرستان‌ها، انشعاب هیچ واحد تولیدی و مکان عمومی از جمله مدارس را حتی اگر بدهکار باشند، قطع کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،احمد حسین‌زادگان صبح امروز در جلسه شورای اداری آموزش و پرورش مازندران که با دستور کار اصلی "بررسی و جلوگیری از قطع انشعابات مدارس به دلیل بدهی‌های معوقه" برگزار شد، در پاسخ به نماینده مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران مبنی بر اینکه «اگر میزان مصرف سال 97 مدارس بیش از 90 درصد مصرف سال 96 آن‌ها باشد، مشمول معافیت نمی‌شوند، اظهار داشت: شرکت‌های آب، برق و گاز اجازه ندارند بدون هماهنگی با فرمانداران شهرستان‌ها، انشعاب هیچ واحد تولیدی و مکان عمومی از جمله مدارس را حتی اگر بدهکار باشند، قطع کنند.

وی مصوب کرد که شرکت گاز با هماهنگی آموزش و پرورش برای کاهش خطر و ایمن‌سازی و بهینه‌سازی مصرف سوخت، مدارس را بررسی کند.

استاندار مازندران با اشاره به راه‌اندازی پویش مازندران پاک به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی استان، خواست که از ظرفیت آموزش و پرورش و فرهنگیان نیز در گسترش این پویش استفاده شود.

وی افزود: باید تبلیغات این پویش در تمامی کارگروه‌ها، جلسات و سمینارهایی که در طول سال برگزار می‌شود، دیده شود و بسته کامل فرهنگی و تبلیغی برای آن تدوین گردد.

حسین زادگان همچنین پیشنهاد داد که اگر بتوان به شکل قانونی پاکت‌های کاغذی را دست کم در چند روز از هفته جایگزین کیسه‌های پلاستیکی خرید کرد، به پیشبرد اهداف این پویش کمک خواهد کرد.

وی در واکنش به عضویت 100 هزار نفری دانش‌آموزان مازندران در سمن‌های دانش‌آموزی و ثبت اطلاعات 5 هزار نفر آنان در سامانه، تصریح کرد: هر دانش‌آموز باید دست کم عضو 5 سمن دارای اولیت شود.

استاندار مازندران تأکید کرد که بررسی شود این 100 هزار دانش‌آموز عضو کدام سمن‌ها شده‌اند و برای فعالیت آنان 10 مشکل مهم اولویت‌دار مازندران مشخص شود.

حسین‌زادگان همچنین با تأکید بر اینکه هنجارشکنی در هیچ موردی مورد تأیید نیست، گفت: عرف جامعه می‌طلبد که حرمت فضای آموزشی حفظ شود. نشاط اجتماعی فقط به موسیقی نیست، بلکه ورزش، کوه‌پیمایی و اوقات فراغت دانش‌آموزان و غیره خود نشاط اجتماعی است.

وی  افزود: محدود کردن نشاط اجتماعی به بهانه اشتباهی که در یک جایی در کشور انجام شده، اشتباه است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز