خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن مازندران خبر داد:

برگزاری اجلاس ملی معادن در مازندران

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۸۹۸

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن مازندران گفت: هفتدهمین اجلاس هئیت عمومی سازمان نظام مهندسی معادن ایران با حضور نخبگان معدن از 21 تا 23 خردادماه در مازندران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، هادی حمیدیان پیش از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران از برگزاری هفدهمین اجلاس هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی ایران به میزبانی مازندران خبر داد واظهار کرد: این اجلاسیه از 21 تا 23 خرداد در مجتمع نفت شهرستان محمودآباد برگزار می شود.

وی افزود: این اجلاس یکی از بزرگترین اجلاس‌هایی است که در کشور برگزار می‌شود و تمامی اعضا و فعالان نظام مهندسی معدن ایران در قالب هیئت مدیره در اجلاس هفدهمین اجلاس هیئت عمومی در استان شرکت می‌کنند و مشکلات و موانع فراروی بخش معدن در این نشست بررسی خواهد شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن مازندران گفت: وزیر صنعت و معاونان معدنی و رئیس سازمان نظام مهندسی معدن از جمله مهمانان شرکت کننده در این اجلاس خواهند بود.

وی ادامه داد: تمامی هیئت مدیره های نظام مهندسی معدن استان‌های کشور و جمعی از نخبگان معدنی در اجلاس معدن در مازندران شرکت می‌کنند.

حمیدیان گفت: بررسی و تصویب ترازنامه شورای مرکزی،بررسی و تصویب خط مشی عمومی سازمان و شورای مرکزی،اطلاع از فعالیت ها،مشکلات سازمان استان ها و ارائه راهکار به آنها،بررسی و تصویب نظام نامه های داخلی تهیه شده توسط شورای مرکزی،بررسی و تصویب روابط استخدامی و نظام نامه های مالی و استخدامی مربوط به شورای مرکزی و سازمان استان ها،تعیین زمان و مکان برگزاری اجلاس عادی در سال آینده از جمله مباحثی است که در این اجلاس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی معدن برای تسهیل امور معدنی و افزایش ایمنی و بهره وری در معادن کشور فعالیت می‌کند.

حمیدیان ادامه داد: بهره وری بالا سبب افزایش اشتغال زایی می‌شود همچنین میتوانیم با پرداختن به این موضوع منابع طبیعی و محیط زیست را حفظ کرده و ذخائر معدنی را برای آینده ذخیره کنیم.

وی افزود: نظام مهندسی می‌تواند نظارت مشاوره‌ای برای  افزایش و بهبود استخراج کشور تأثیرگذار باشد.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن مازندران به عضویت 38 هزار نفر در نظام مهندسی معدن کشور اشاره کرد و شمار اعضای نظام مهندسی معدن در مازندران را 1500 نفر برشمرد.

وی تعداد معادن استان را 251 معدن اعلام کرد و افزود: از این تعداد، از نظر سازمان صنعت،معدن و تجارت 125 معدن فعال است ولی از نظر نظام مهندسی معدن تنها 70 معدن فعالیت دارند و مابقی غیرفعال هستند.

حمیدیان گفت: با اینکه بیشترین معادن زغال کشور را در استان داریم ،اما به دلیل  منابع طبیعی ومحیط زیستی با رکود معادن مواجه ایم البته معارضان محلی و مشکلات اقتصادی موجب شد تا جلوی فعالیت معادن گرفته شود.

وی افزود: با توجه به مشکلات موجود انتظار می رود تا منابع طبیعی و محیط زیست همکاری و تعامل بیشتری با سازمان معادن داشته باشند ضمن اینکه میزان اشتغالزایی در معدن نسبت به صنایع دیگر بیشتر است.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن مازندران به اهمیت مواد معدنی پرداخت و خاطرنشان کرد: مواد معدنی در بدترین شرایط تحریمی ،مشتریان پای معادن حاضر هستند.

وی ادامه داد: به دلیل موقعیت استراتژیکی در استخراج مواد معدنی در موقعیت عالی قرار داریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز