خبرگزاری کار ایران

مدیر کل جهاد کشاورزی مازندران:

امسال کاهش تولید محصولات زراعی نداریم/خزانه گیری 85 درصد از شالیزارهای مازندران

asdasd
کد خبر : ۷۵۳۷۹۲

رئیس جهاد کشاورزی مازندران گفت: با وجود آسیب سیل به حوزه کشاورزی اما امسال کاهش تولید در محصولات زراعی را نداریم و 85 درصد شالیزارهای استان نیز خزانه گیری شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،عزیزالله شهیدی فر در نشست با خبرنگاران  که در سالن استانداری مازندران برگزار شد،با بیان اینکه سیل اخیر 600 میلیارد تومان به بخش کشاورزی، دام، طیور و زیرساخت‌های کشاورزی نظیر جاده‌های بین مزارع، تأسیسات آبی باغات و غیره آسیب زده است، اظهار کرد: ارزیابی از خسارت‌های وارده به بخش کشاورزی انجام شده و برای جبران خسارت‌ها مقرر شد که تسهیلات بلاعوض و کم بهره به کشاورزان و خسارت دیدگان داده شود.

وی با بیان اینکه تاکنون 50 درصد از خسارت کشاورزانی که بیمه بودند از طریق صندوق بیمه کشاورزی پرداخت شد، افزود: در مجموع 20میلیارد تومان در این بخش از سوی صندوق بیمه کشاورزان پرداخت می‌شود .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با یادآوری این امر که کشاورزان باید محصولات خود را بیمه کنند،گفت: 158 میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض و 450میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت چهار درصدی برای جبران خسارت به بخش کشاورزی تخصیص داده شده است .

وی تصریح کرد: پنج بانک عامل برای ارائه تسهیلات درنظرگرفته شده و هر بانک 90 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به کشاورزان خواهند داد که تاکنون 79میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به کشاورزان آسیب دیده پرداخت شده است .

شهیدی فر با بیان اینکه مخلوط‌ های رودخانه‌ای براثر سیلاب وارد برخی اراضی و مزارع شده است، گفت: در حاضر 45 دستگاه لودر، گریدر و بیل مکانیکی مستقر هستند تا برای آماده سازی اراضی و کشت شالی مورد استفاده قرار گیرند .

وی تصریح کرد:امسال مازندران با وجود بحران سیل و آسیب هایی که این رخداد به بخش کشاورزی وارد کرد در تولید محصولات دچار کاهش نمی شود.

رئیس جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به سیراب بودن اراضی کشاورزی یادآورشد: امید است امسال شاهد افزایش تولید مرکبات نیز در مازندران باشیم.

وی با بیان اینکه کشاورزی مازندران در حال عبور از سنتی به مدرنیته است، خاطرنشان کرد: مازندران به عنوان قطب کشاورزی نقش مهمی در تامین امنیت غذایی دارد به طوری که 600 هزار هکتار از اراضی سطح زیر کشت با احتساب کشت دوم به تولید محصولات کشاورزی اختصاص دارد.

شهیدی فر با اشاره به اینکه 85 درصد خزانه گیری اراضی شالیزاری انجام شده است، گفت: 15 درصد باقی مانده تا آخر هفته انجام خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز