خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران:

500 میلیارد تومان سیل به راه های مازندران خسارت وارد کرد/ تخریب نقطه ای 52 کیلومتر از راه روستایی مازندران براثر سیلاب

asdasd
کد خبر : ۷۴۹۳۳۴

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت که سیل به زیرساخت های حوزه راهسازی این استان 500 میلیارد تومان خسارت زد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،محمد نظری در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون موضوع عملکرد ستاد بازسازی مناطق سیل زده اظهار کرد: در ساعات اولیه پس از وقوع سیل اداره راه و شهرسازی برای بازگشایی مسیرها با چندین دستگاه بیل مکانیکی،بلدوز و ادوات مورد نیاز وارد میدان شد.

وی با بیان اینکه با بحرانی شدن اوضاع با استفاده از توان بخش خصوصی توانستیم در حوزه هایی که دیگر نهادها نتوانستند وارد شوند ورود پیدا کردیم، افزود:در سیل اول که در مازندران به وقوع پیوست 320میلیاردتومان خسارت به حوزه راه های استان وارد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با بیان اینکه 382مورد از را ها دچار تخریب نقطه ای شدند،گفت:13پل استان نیز از 30تا 100درصد دچار آسیب شد.

نظری افزود: برای برقراری عبور و مرور در چنین وضعیتی از همان ابتدا به ایجاد پل های موقت اقدام شد.

وی با اشاره به اینکه در سیل اول بیشترین آسیب به شهرهای سیمرغ،جویبار،بابلسر،ساری،نکا و بهشهر واردشد،یادآور شد: اما در سیل دوم هزار و 200 مورد از شبکه معابر سوادکوه و سوادکوه شمالی قطع شده که باید این آسیب ها کارشناسی و عملیات اجرایی بر روی آن اجرا شود.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با بیان اینکه 6 واحد مسکونی در سوادکوه تخریب شد،گفت:هم اکنون واحدهای در معرض تهدید و پهنه های پرخطر در این شهرستان شناسایی شده و بنا به دستور استاندار باید مکانی به عنوان معوض برای این واحدها در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد:محدوده هایی که گستره آبگرفتگی آن ها بالاست و   مکررا دچار سیلاب می شوند درنظر داریم با ایجاد دیوار حفاظتی در کنار رودخانه این مکان ها را ایمن سازی کنیم‌.

نظری تصریح کرد: از روز گذشته کار ترمیم و بازسازی راه های زیراب آغاز شده است و بنا به دستور استاندار تا زمانی که لایروبی رودخانه انجام نشده هیچ نهادی حق خروج از این منطقه را ندارد.

وی افزود: در حوزه علائم افقی و عمودی در حدود 25میلیارد تومان دچار آسیب شده ایم که برنامه ریزی برای جایگزینی آن ها صورت گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: 52 کیلومتر از راههای روستایی براثر وقوع سیل قبل از عید در استان به صورت نقطه‌ای تخریب شده است.

وی با بیان اینکه‌ طرح های ایمن سازی،دیواره حائل  و ضامن نیز با اولویت شهرستان نکا و بهشهر در حال اجرایی شدن است.

نظری افزود: در مجموع 500 میلیاردتومان در دو سیل اخیر در حوزه راه و شهرسازی دچار خسارت شده ایم.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران یاداورشد: 7هزار کیلومتررودخانه و 2هزار نهر در استان وجود دارد که باید برای مواقع بحرانی چون سیل اماده سازی شوند.

وی تصریح کرد: با بازدید وزیر راه و شهرسازی از محور ساری - تاکام  و انتخاب دو پیمانکار بنا شد تا پایان سال 98 این محور چهار خطه شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز