خبرگزاری کار ایران

مدیر کل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای خبرداد؛

بازگشایی70 درصد مسیرهای روستایی مازندران

asdasd
کد خبر : ۷۴۲۵۸۷

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران با اشاره به اولویت بازگشایی مسیرهای روستایی، گفت: تا کنون بیش از 70 درصد مسیر های روستایی آسیب دیده استان بازگشایی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،احمد آفرین محمدزاده بعدازظهر دیروز -اول فروردین ماه - در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران اظهار داشت: استان مازندران به عنوان استان گردشگری جزء پرترددترین استان‌های کشور است که سیل و بارش اخیر در روزهای پایانی سال و همچنین برف سنگین در گردنه‌ها و بارش شدید در شرق و مرکز استان موجب شد تا تجربه برف روبی و رانش زمین و انسداد جاده ها را با هم داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در چنین شرایط بازگشایی راههای شریانی در اولویت فعالیت ما قرار گرفت افزود: ریزش سنگریزه در محور هراز، رانش زمین از جوارم شیرگاه ،پل سفید و ورسک و حرکت کوه و جنگل بصورت همزمان در بالادست عملیات پاکسازی جاده را افزایش داد.

مدیر کل راهداری وحمل و نقل  جاده ای مازندران گفت: به دلیل حجم بالای رانش در منطقه رستوان آبشار به سمت زیرآب با هماهنگی پلیس راه یک لاین را باز کرده و عملیات امداد رسانی را ادامه دادیم و لاین بعدی را با کمک عوامل راهسازی بازگشایی کردیم.

وی با اشاره به دیگر اقدامات راهسازی اشاره کرد و ادامه داد: محور ساری-کیاسر - سمنان نیز با بارش برف و باران شدید مواجه شد در چنین شرایطی برخی از خودروها بدون تجهیزات در جاده ها ماندند که با کمک عوامل راهداری و بازگشایی محورها 70 خوردو را نجات دادیم.

محمدزاده با اعلام اینکه با تمهیدات اتخاذ شده محور ساری- کیاسر باز بوده و تردد جریان دارد تصریح کرد:با توجه به میزان برف یک تا یک ونیم متری 70 درصد محور روستایی نیز بارگشایی شده است.

وی گفت: خاک محورهای روستایی به شدت آب گرفته و شرایط حرکت بصورت رانش دارند و پل‌ها و جاده‌ها دچار خسارت و تخریب شدند که تابلوهای ایمن سازی و علائم هشدار دهنده در این محورها جانمایی شد.

محمدزاده افزود: در بارش اخیر رودخانه تلار و تجن بالاترین حجم دبی آب را تجربه کردند .

وی با اعلام اینکه از 27 تا 29 اسفند 97 ،28 هزار و 90 خوردو مسافران درون و برون استانی را جابجا کردند اظهار کرد: مجموع مسافرین جابجا شده برون و درونی استانی 149 هزار و 949 نفر بوده است.

مدیر کل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای مازندران درباره تردد در خطوط ریلی مازندران، افزود: ورودی راه آهن به مازندران قطع است و فقط خط شیرگاه به گرگان فعالیت می کند.

محمدزاده گفت: یک درصد از تصادفات مربوط به حمل و نقل عمومی است که در این مدت تصادف حمل و نقل عمومی در مازندران صفر بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز