خبرگزاری کار ایران

معاون حقوقی رئیس جمهور در سفر به مازندران مطرح کرد

راه اندازی وزارت بازرگانی برای حمایت از مصرف کنندگان

asdasd
کد خبر : ۷۳۶۹۷۴

لعیا جنیدی گفت: راه اندازی و ایجاد وزارت بازرگانی برای حمایت از مصرف کنندگان باید مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ساری، لعیا جنیدی عصر امروز در جلسه شورای اداری استان مازندران با بیان اینکه براساس آمار طی پنج سال گذشته اقتصاد ما بیمار بوده است اظهار کرد: اقتصاد بیمار باید علاج شود زیرا قیمت ارز تأثیر مستقیمی بر روند افزایش قیمت‌ها خواهد داشت.

وی افزود: در پنج سال اخیر شاهد آن هستیم که افزایش قیمت‌های ارز چندان قابل اعتنا نبوده و در سال‌های اول سیر نزولی داشته است و دولت نیز تلاش کرده تا در زمینه کالاهای اساسی، نرخ پایه را مدنظر قرار دهد.

معاون حقوقی رئیس جمهور خروج آمریکا از برجام را یکی از عوامل مهم نوسانات بازار ارز  برشمرد و گفت: بازگرداندن تحریم‌های ثانویه یکی از دلایل خروج آمریکا از برجام است.

وی ادامه داد: در تمام 40 سال گذشته اقدامات آمریکا علیه ایران نامشروع بوده است ولی خروج آن از یک توافق و برجام، سبب اعتراض جهانی شده است.

جنیدی تصریح کرد: اقدام آمریکا خلاف اصل حاکمیت سرزمینی و دمکراسی بوده و موجب اعتراض بسیاری از کشورها شده است.

وی خواستار شد تا همه بخش‌های دولتی و خصوصی برای توسعه اقتصاد ملی مشارکت داشته باشند.

جنیدی خاطرنشان کرد: در مقابل اقدام ناعادلانه، ظالمانه و غیرمشروع آمریکا در خروج از برجام باید یکسری اقدامات از جمله مالی انجام دهیم و در عین حال باید روابط بانک‌ها و کانال‌های مالی را حفظ کنیم.

وی تاکید کرد: باید بانک‌هایی را که در حال همکاری با ما هستند را حفظ کنیم.

جنیدی حمایت از تولیدکنندگان را وظیفه مهم دانست و تصریح کرد: از این رو راه اندازی و ایجاد وزارت بازرگانی برای حمایت از مصرف کنندگان باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی لایحه جامعه شفافیت در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را از جمله لوایح ارائه شده از سوی معاونت حقوقی رئیس جمهوری به دولت بیان کرد و افزود: باید برای کنترل و اصلاح وضعیت موجود بازار و اقتصاد تلاش و برنامه ریزی کنیم.

جنیدی با بیان اینکه مازندران از امتیازات ویژه ای مانند جنگل هیرکانی برخوردار است ، گفت: در کنار این جنگل، دریا و کوه صنعت واقع شده است که از اینرو حفظ محیط زیست استان مازندران هنر محسوب می‌شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز