خبرگزاری کار ایران

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش مازندران:

برنامه جامع سمن های دانش آموزی در حال تدوین است

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۴۰۷

محمد شعبانی گفت: برنامه جامع سمنهای دانش آموزی تا پایان سال 98 تدوین می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا،محمد شعبانی بعد از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه (8 تا 15) اسفندماه به نام هفته امور تربیتی نامگذاری شده است اظهار کرد: فلسفه برگزاری این هفته برای آن است که بخش تربیتی مدیریت شود نه اینکه به آموزش و پرورش واگذار شود.

وی افزود: افرادی که مسئولیت پرورشی و فرهنگ سازی دارند مکلف هستند از همه عوامل تاثیرگذار در مدرسه در فرآیند تربیت دانش آموزان استفاده کنند.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه بیش از 700 مشاور در مدارس هدایت تحصیلی دانش آموزان را به عهده دارند،گفت: پیشگیری و درمان آسیب های اجتماعی مهمترین و حساس ترین موضوع در حوزه پرورشی و تربیتی است.

وی نیروی انسانی را بزرگترین در حوزه پرورشی دانست و افزود: در سه تا چهار سال آینده نیمی از مربیان پرورشی بازنشسته می شوند از اینرو با کمبود این نیرو مواجه ایم.

شعبانی به فعالیت حدود 4 هزار مدرسه در مازندران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حدود یک هزار و 800 مربی پرورشی و یکهزار و 200 نفر معاون پرورشی در مدارس استان فعال هستند،با این حال به 200 مربی پرورشی نیاز داریم.

وی از فعالیت نیمی از دانش آموزان در تشکلهای دانش آموزی و شرکت حدود 120 هزار دانش آموز در رشته های مختلف فرهنگی هنری در سامانه همگام خبر داد  و تصریح کرد: در این سامانه میزان علاقه دانش آموزان مشخص می شود.

شعبانی به تشریح برنامه های هفته امور تربیتی پرداخت و نمایشگاه فعالیتهای امور تربیتی در شهرستانها و برگزاری همایش فعالان امور تربیتی در 13 اسفندماه را شمار برنامه های هفته امور تربیتی برشمرد.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش مازندران ادامه داد: ضمن اینکه در سالجاری با تغییر رویکردهای تربیتی از بخشی نگری به جمعی نگری و از کمی نگری به کیفی نگری سعی شده است روند جدیدی را در حوزه امور تربیتی داشته باشیم.

وی با اعلام اینکه 186 سمن در استان دانش آموزان را عضوگیری می کنند،گفت: 100 هزار برگه عضویت در سمن ها برای 540 هزار دانش آموز توزیع شده است و تاکنون 30 هزار نفر ثبت نام کردند.

 

شعبانی با اعلام اینکه به زودی سامانه سازمانهای مردم نهاد دانش آموزی در استان راه اندازی می شود،تصریح کرد: قصد داریم برای آموزش حرفه ای دانش آموزان را ارتقاء بدهیم به همین دلیل در بخش بعدی تشکیل کمیته اندیشه ورز نیز در دستور کار ما قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال تشکیل یک تیم هشت نفره از "سرسمن ها" هستیم البته تا پایان سال تحصیلی جدید یک جشنواره شاخه دانش آموزی سمن ها و برنامه آموزشی نیز از طرف سمن های استان برای دانش آموزان برگزار می شود.

وی تدوین برنامه جامع برای سمن های دانش آموزی را از دیگر رویکردهای این معاونت اعلام کرد و گفت: این برنامه تا پایان خردادماه نوشته می شود و بررسی خواهد شد که کدام سمن ها می توانند تاثیرگذار بوده و فعالیت کامل داشته باشند.

شعبانی با تاکید بر اینکه فقط سمن های فعال می توانند برای سال تحصیلی آینده فعالیت کنند افزود:حتی سمنهای نیمه فعال را نمی پذیریم.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت: نهادهای فرهنگی باید وحدت رویه بیشتری داشته باشند، اکنون نرخ انسجام در بین نهادهای مرتبط در امر فرهنگی پایین است که اگر این نرخ بالا رود، موفقیتهای بهتری در امور تربیتی خواهیم داشت.

وی ابراز امیدواری کرد از آنجایی که اساسنامه، مرامنامه و ساختار تشکیلاتی و کتاب راهنمای تشکل همیار مشاور آماده شده است، با تصوب در شورای عالی انقلاب فرهنگی، در سال 98 تبدیل به تشکل رسمی آموزش و پرورش شود.

شعبانی اعلام کرد: کتاب نقشه راه فعالیت پرورشی ویژه مدیران مدارس استان را تدوین کردیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز