خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل نیروگاه شهید سلیمی نکا خبر داد:

فاز اول آب شیرین کن نیروگاه نکا تابستان 98 وارد مدار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۲۱۷۷۳

مدیر عامل نیروگاه شهید سلیمی نکا از وارد مدار شدن فاز اول طرح آب شیرین کن دریای خزر در تابستان 98 خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، محسن نعمتی، در نشستی صمیمی با اصحاب رسانه، یکی از مهمترین طرح های در دست اجرا در نیروگاه شهید سلیمی نکا را طرح آب شیرین کن دانست و افزود: این طرح در مراحل ساخت ساختمان، احداث پمپ و خرید تجهیزات است که البته تجهیزات وارد کشور شده و باید از گمرک ترخیص شود.

وی بیان داشت: با افتتاح فاز اول اب شیرین کن و دو بخش دیگر، در مجموع 6 میلیون لیتر، آب شیرین وارد مدار می شود و استفاده از آب چاه بسیار کم خواهد شد.

مدیر عامل نیروگاه شهید سلیمی نکا با بیان اینکه از کارهای ارزشمند دیگر نیروگاه نکا در سال حمایت از تولید ملی، نگرش به تولیدات ساخت داخل است؛ یاداور شد: اعتماد به توانمندی های داخلی باید در دستور کار قرار گرفته و این مهم در نیروگاه نکا عملیاتی شده است.

نعمتی ادامه داد: بومی سازی پره های توری، کمپرسور و بخش های مختلف توربین اکنون در داخل کشور در دستور کار قرار گرفته و انجام می شود و دسترسی به قطعات داخلی پیدا کرده ایم.

وی گفت: در راستای استفاده از توان داخلی و تولید قطعات در داخل کشور از سال 90 وارد کار شده و یک هزار و 159 قطعه داخلی را از واحدها باز شده و در اختیار ساخت داخل قرار گرفته و انالیز شده است.

مدیر عامل نیروگاه شهید سلیمی نکا با اعلام اینکه این قطعات از جنس الومینیوم، برنج، فولاد، پلاستیکی، لاستیکی، پی وی سی و انواع مختلف دیگر بوده است؛ خاطر نشان کرد: برای تولید این قطعات، مهندسی معکوس انجام شده و به تولید داخل رسیده است و برخی از قطعات هم به عنوان لوازم یدکی مورد استفاده قرار می گیرد.

نعمتی گفت: از سال 94 تولید قطعات داخلی با شدت بیشتری در دستور کار قرار گرفته است و تاکنون 761 نوع قطعه شناسایی و 32 هزار و 313 قطعه ساخته شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز