خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی:

طرح تنفس جنگل اشتباه بزرگی است/اتکا شهردای ها به بودجه دولتی درست نیست

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۲۴۰

عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح تنفس جنگل اشتباه بزرگی است گفت: اتکا شهردای ها به بودجه دولتی درست نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،شمس الله شریعت نژاد در همایش شهرداران و شورای سازمان همیاری شهرداریهای مازندران که عصر امروز در استانداری مازندران برگزار شد با بیان اینکه وضع مازندران با دیگر مناطق مختلف کشور متفاوت است اظهار کرد: مازندران استانی است که سالانه 1200 میلی متر بارندگی دارد اما بازشاهدیم که با تانکر آبرسانی می شود.

وی افزود: حتی یک لیتر از آب رودخانه ای که 480 لیتر در ثانیه دارد ذخیره نکرده و استفاده مطلوبی از این منابع خدادای نکرده ایم.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد گفت: درآمد شهرداری های استان از دریا ناچیز است ضمن اینکه روستاهای حاشیه جنگل نیز نفع چندانی از جنگل نمی برند.

وی با اشاره به طرح تنفس جنگل تصریح کرد: طرح تنفس جنگل اشتباه بزرگی است و در هیچ جای دنیا چنین طرحی وجود ندارد و این نشان می دهد ما وقتی راه حل مسئله ای را نمی دانیم اقدام به پاک کردن صورت مسئله می کنیم.

شریعت نژاد گفت: جنگل منابع و سرمایه کشور محسوب می شود باید از منابع به درستی بهره گیری کرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه طرحی برای توسعه کمربندی ها در استان در گذشته وجود نداشت و تاکید بر اینکه باید برای توسعه کمربندی ها برنامه ریزی مدون صورت گیرد ،ادامه داد: اعتبارات این بخش صرف کنارگذرها شد.

 شریعت نژاد از تاخیر در برگزاری جلسات کمیسیون ماده 5 انتقاد و بر ضرورت فراهم کردن شرایط برای سرمایه گذاری بخش خصوصی تاکید کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی گفت: تکیه شهرداری ها به بودجه دولتی درست نیست، باید منابع پایدار ایجاد شود.

وی ساماندهی زباله استان را معضل بزرگ دانست و بر ساماندهی آن تاکید کرد.

شریعت نژاد بیان کرد: طرح تفضیلی شهرها و طرح هادی روستا ها نیاز به بازنگری دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز