خبرگزاری کار ایران

صبح امروز صورت گرفت؛

بازدید استاندار مازندران از مجموعه تاریخی شهر قدیم فرح آباد ساری

asdasd
کد خبر : ۷۱۳۸۴۰

صبح امروز استاندار مازندران در بازدید از مجموعه تاریخی شهر قدیم فرح آبادساری و مسجد باشکوه و کهن آن و داشته های تاریخی اش به عنوان مقصدی با اهمیت فراملی در صنعت گردشگری یاد کرد که می تواند هویت و داشته های کهن مازندران را به گردشگران معرفی کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،صبح امروز استاندار مازندران در بازدید از مجموعه تاریخی شهر قدیم فرح آبادساری و مسجد باشکوه و کهن آن و داشته های تاریخی اش به عنوان مقصدی با اهمیت فراملی در صنعت گردشگری یاد کرد که می تواند هویت و داشته های کهن مازندران را به گردشگران معرفی کند.

احمد حسین زادگان با اشاره به مشاهبت های آثار فرح آباد با بافت تاریخی و میدان نقش جهان اصفهان ،وضعیت کنونی این مجموعه تاریخی را در شان مردم و گردشگری مازندران ندانست و دستور داد جلسه ای فوق العاده با موضوع بهره برداری مناسب از مجموعه تاریخی فرح‌آباد و سایر آثار تاریخی مازندران تشکیل شود.

لازم به ذکر است فرح آباد در دشت ساری و نزدیک به ساحل دریای مازندران واقع شده است.

از جمله سیاحان خارجی که از این شهر دیدن کردند «پیتردلاواله» ایتالیایی است که در زمان شاه عباس صفوی به ایران آمد و مدتی در فرح آباد اقامت گزید.او در سفرنامه خود فرح آباد را مانند رم و قسطنطنیه بسیار وسیع و حتی بزرگتر توصیف کرده و از آن به عنوان یکی از شهرهای مهم بندری مازندران نام برده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز