خبرگزاری کار ایران

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران:

پژوهش گام نخست برای تولید ملی است/ خلاقیت فرصتی مناسب برای پویایی و توسعه تعلیم و تربیت است

asdasd
کد خبر : ۷۰۵۴۸۸

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت: پژوهش گام نخست برای تولید ملی است و خلاقیت فرصتی مناسب برای پویایی و توسعه تعلیم و تربیت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، اسفندیار نظری در مراسم تجلیل از برگزیدگان کشوری و استانی جشنواره ها و مسابقات معلمان و دانش آموزان پژوهنده که صبح امروز در اردوگاه دانش آموزی بادله برگزار شد،اظهار داشت: علم ،تحقیق ،فناوری و کارآفرینی از ارکان امنیت ملی،قدرت اقتصادی ،اجتماعی ،سیاسی و فرهنگی و از پیش نیازهای توسعه کشور هستند.

وی با بیان اینکه انسان محور توسعه است افزود: آموزش و پرورش و آموزش عالی در تربیت و توسعه منابع انسانی کارآمد می تواند و باید موثر باشد.

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت: توسعه، پیوندی ناگسستنی با علم و فناوری دارد و توجه به این مهم نیازمند نگاهی مسئولانه و برنامه محور متناسب با نیازهای کشور است.

وی با بیان اینکه انسان های متفکر و اندیشمند موتور پیشرفت و توسعه هستند،تصریح کرد: انسان متفکر انسان توسعه یافته ای است که می تواند در حل مسائل اجتماعی،اقتصادی و فرهنگی و سیاسی گام های موثر بردارد.

نظری خاطر نشان کرد: مدیران باید بپذیرند که در عصر دانش و اطلاعات و توسعه دانایی و خلاقیت زندگی مدیریت می کنند. و خلاقیت فرصتی مناسب برای پویایی و توسعه تعلیم و تربیت است.

وی ، ابزارهای هوشمند،فرهنگ و آموزس و پژوهش را از مولفه های موجود یک جامعه برشمرد و افزود: دانش آموزان باید نسبت به پدیده های پیرامون خود سه سوال چبستی،چرایی و چگونگی را مطرح کنند و پاست به این سه پرسش ،دانش آموزان ما پرسشگر،پژوهشگر به بار می آورد.

نظری ادامه داد: بنابراین رویکرد در تالیف کتب ها،پرورش روحیه پرسشگری و پژوهشگری است و ازدوباره کاری و اتلاف منابع جلوگیری می کند.

وی با تاکید بر اینکه پژوهش گام نخست برای تولید ملی است، افزود: توسعه علمی،صنعتی ،فرهنگی و اجتماعی در هر کشور بدون پرداختن به امر پژوهش با موفقیت چندانی برخوردار نیست .

نظری بیان کرد: سهم پژوهش در کشورهای صنعتی 5 درصد تولید ناخالص ملی و در کشور ما حدود نیم درصد است و اینکه سرمایه انسانی در هر کشور،عامل اصلی توسعه پایدار است.

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت: این مسابقات و جشنواره ها با هدف ترویج روحیه و فرهنگ پژوهش در دانش آموزان ،آشنا سازی دانش آموزان با فضای کسب و کار و روش های کاربردی ساختن علوم مختلف،ارتقاء سواد اقتصادی در دانش آموزان و آشنا ساختن آنها با اقتصاد دانش بنیان و ارتقای علمی دانش آموزان در مدارس سراسر کشور به عنوان نیروهای بالقوه علمی در مهارت آفرینی و توانمند سازی دانش آموزان در زمینه تحقیق و پژوهش برگزار می شود.

وی بیان کرد: اقدامات پژوهشی در آموزش و پرورش به دو دسته دانش آموز پژوهی و معلم پژوهی تقسیم می شوند که  با گسترش پژوهش سراها این دو اقدام گسترده شده است .

نظری تصریح کرد: با توجه به رویکردهای نوین در آموزش و پرورش بجای پرورش دانش آموزان حافظه محور به تربیت دانش آموزان پژوهنده توجه شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز