خبرگزاری کار ایران

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی مازندران واحد ساری تاکید کرد:

لزوم اتحاد و همدلی در مقابله با تهاجم فرهنگی

asdasd
کد خبر : ۷۰۵۳۴۵

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی مازندران واحد ساری گفت: شناخت رخنه و شبیخون فرهنگی دشمن بسیار مهم است برای مقابله با این معضل،اتحاد و همدلی حوزه و دانشگاه ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،حسین منصوریان  در نشست علمی فرهنگی استادان دانشگاه ها و حوزه های علمیه ساری بر ضرورت همگرایی حوزه و دانشگاه تاکید کرد و اظهار داشت: به فرموده امام راحل وظیفه معلم هدایت جامعه به سوی خداست بنابراین همه ما چه در دانشگاه و چه حوزه معلم هستیم و هدفمان واحد و رسیدن به خداست.

وی افزود: همه ی ما در هر کسوتی باید درد و رنج انسانها را درک کنیم اگر چنین نباشد؛ وجود ما در جامعه مفید نخواهد بود.

سرپرست دانشگاه آزاد مازندران واحد ساری به آسیب های اجتماعی جامعه اشاره و مشکلات فرهنگی را مهمترین دغدغه دانست و گفت: در شرایط فعلی مسائل فرهنگی مشکل روز جامعه محسوب می شود البته این موضوع در دانشگاه ها به خوبی محسوس است ، باید با همفکری و همگرایی راه حل مناسبی برای حل این مشکل پیدا کرد چرا که این مشکل از دغدغه های مقام معظم رهبری است و بارها بر مقابله با این آسیب تاکید کردند.

وی به سه چالش در حوزه بینشی ،گرایشی و کنشی اشاره بر تفکر در این سه حوزه تاکید کرد و افزود: متاسفانه امروزه معرفت شناسی و انسان شناسی در دانشگاه ها مورد غفلت قرار گرفته است و دانشجویان ما از این مقوله چندان اطلاعاتی ندارند.

منصوریان با بیان مطالب مطروحه آن را سه چالش مهم در جامعه دانست که نیاز به همگرایی و اتحاد و  راهکاری مناسب در جامعه دارد.

وی به شبیخون فرهنگی از سوی دشمنان جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و تصریح کرد: تهاجم فرهنگی، از مباحثی است که در جامعه کنونی ما دارای اهمیت بسیار زیادی برای بررسی و توجه است.

منصوریان با بیان اینکه ضرورت مقابله با تهاجم فرهنگی بر کسی پوشیده نیست و مقام معظم رهبری نیز آن را از دغدغه های مهم جامعه دانستند ،ادامه داد: شناخت رخنه و شبیخون فرهنگی دشمن بسیار مهم است برای مقابله با این معضل،اتحاد و همدلی حوزه و دانشگاه ضرورت دارد.

وی با اشاره به فرامین امام راحل مبنی بر اینکه باید ارتباط خود را با دانشگاه تقویت کنیم ، بر اندیشه ایجاد تمدن ایرانی و اسلامی تاکید کرد و افزود: در چنین شرایطی اتحاد و همدلی بهترین ظرفیت برای تحقق تمدن ایرانی و اسلامی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز