خبرگزاری کار ایران

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران خبر داد:

نصب دوربین تردد شمار در 120 نقطه مازندران

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۲۲۸

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران با اشاره به نصب " دوربین تردد شمار" در 120 نقطه مازندران ،رصد همزمان تردد جاده ای را از مزایای این دوربین ها بیان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،احمد آفرین محمدزاده صبح امروز در نشست باخبرنگاران که به مناسبت هفته حمل و نقل رانندگان و راهداری برگزار شد، با اشاره به 26 آذر روز ملی حمل و نقل و رانندگان اظهار داشت: ایمنی و حفظ جان انسان ها از اولویت ما در حوزه حمل و نقل است.

وی با تشریح عملکرد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: 320 راهدار با 250 دستگاه ماشین آلات راهداری استقرار در 22 راهدارخانه به مردم خدمات رسانی می کنند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران ،انجام عملیات 380 کیلومتر شیار لغزشی طولی و عرضی را اقدامات این سازمان برشمرد و گفت: مازندران از سه هزار 700 کیلومتر راه برف گیر و 700 کیلومتر گردنه برف گیر برخوردار است.

وی با اشاره 10 هزار و 400 کیلومتر راه استان ،اجرای خط کشی 2500 کیلومتر راه روستایی و جاده ای را اقدامات اداره کل راهداری استان اعلام کرد: همچنین 86 کیلومتر نیوجرسی نیز در استان اجرا شده است.

محمدزاده حفظ و پاکیزی حاشیه راهها را مهمترین مسئله در حوزه راهداری بیان کرد و افزود: حفظ و پاکیزی حاشیه راهها از وظایف شهرداری ها و دهیاری هاست و راهداری می تواند در انجام این وظیفه کمک کند البته با توجه به اهمیت موضوع تحقق این امر مشارکت دیگر دستگاه ها را می طلبد.

وی بیان کرد: منظره آرایی و کاشت درخت در راستای توسعه و زیبا سازی حاشیه جاده ها از اقدامات دیگر این اداره کل به شمار می آید .

محمدزاده شمار تونل های استان را 43 دستگاه به طول 27 کیلومترعنوان کرد و گفت: از این تعداد 39 دستگاه تونل روشنایی کامل دارند.

وی ادامه داد: 125 شرکت حمل و نقل داخلی ،207 شرکت حمل و نقل مسافری وجود دارد که 17 هزار میلیون تن کالا و بیش از 5 میلیون مسافر از طریق این شرکت ها جا بجا می شوند.

محمدزاده افزود: در حال حاضر 6 شرکت حمل و نقل بین المللی و 2 شرکت حمل و نقل بین المللی مسافری در حوزه حمل و نقل خدمات رسانی می کند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران وجود بنادر امیرآباد،نوشهر و فریدونکنار را از ظرفیت های مهم استان در حوزه حمل و نقل دانست و تصریح کرد: بیش از 200 میلیارد تومان برای ساخت سیلوها و انبارهای این بنادر در جهت توسعه حمل و نقل هزینه شده است.

وی به وجود 5 مرکز معاینه فنی ماشین های سنگین در استان اشاره کرد و تجهیز تمامی رانندگان و ناوگان ها به کارت هوشمند را اقدامات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران برشمرد.

محمد زاده نصب و توسعه دوربین " ثبت تخلف " یا پلاک خوان در 60 نقطه جاده های استان را دیگر اقدام این اداره کل بیان کرد و افزود: این دوربین ها علاوه بر ثبت سرعت نقطه ای،سرعت میانگین را هم محاسبه می کند با یادآوری اینکه سرعت غیر مجاز بزرگترین عامل تصادفات جاده ای است.

وی با اشاره به نصب " دوربین تردد شمار" در 120 نقطه مازندران ،رصد همزمان تردد جاده ای را از مزایای این دوربین ها بیان کرد.

محمد زاده تصریح کرد: 12 هزار و 800 ناوگان در استان وجود دارد که 3.5 درصد از سهم ناوگان کشور را به خود اختصاص داده است ضمن اینکه 11 هزار لاستیک بین ناوگان های استان توزیع شده است.

وی بیمه تکمیلی رانندگان را دیگر اقدامی دانست که در جهت رفاه حال رانندگان و خانواده هایشان صورت گرفته است البته شفاف سازی فعالیت ها ،جلوگیری از کمسیون اضافه و توزیع عادلانه اهم اقدامات این اداره کل است ضمن اینکه ما کمترین تنش را در حوزه حمل و نقل برخورداریم.

محمد زاده خاطرنشان کرد: رانندگی یکی از مشاغل سخت و طاقت فرساست و رانندگان در گردنه های برف گیر و سخت آماده خدمات رسانی هستند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران گفت: مازندران از 790 کیلومتر بزرگراه، 455 کیلومتر راههای اصلی، 174 کیلومتر راه عریض، 991 کیلومتر راه فرعی،90 کیلومتر راه درون شهری، 4244 کیلومتر راه آسفالت ،3094 کیلومتر شوسه و 545 کیلومتر راه خاکی برخوردار است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز